Avatar billede Tonny Nybegynder
02. april 2003 - 09:25 Der er 9 kommentarer

Lukke/ åbne program.

En lille ting som irriterer mig ved dreamweaverMX, er at når jeg lukker programmet med diverse sider åbne, husker programmet det ikke. Næste gang jeg åbner Dreamweaver skal jeg igen ud og åbne de enkelse sider.Er det ikke muligt at indstille programmet sådan at det åbner med de sider der var åbne da man lukkede.

Program: DreamweaverMX til Macintosh.
Avatar billede eatbingo Nybegynder
02. april 2003 - 09:55 #1
ej larp.
Jeg arbejder med DW MX 10 timer om dagen og jeg kender dit problem. Desværre tror jeg ikke der er en løsning på dit problem. Du kan dog definere et site og på den måde få vist de HTML sider du har oprettet i stete, når du starter DW op. (viser sig i højre side af dit arbejdsområde)
hvis du har spørgsmål til oprettelse af site hjælper jeg gerne med det.
Avatar billede hcars Novice
02. april 2003 - 10:05 #2
Prøv at holde Ctrl nede, mens du klikker på krydset i hjørnet.
Det virker ved visse Windows-programmer.
Og hvis der nu ikke er en Ctrl-knap på en McIntosh, så lad venligst som om dette er skrevet 1. april. ;-]
Avatar billede Tonny Nybegynder
02. april 2003 - 11:55 #3
Der er en Crtl tast på mac'en, men det virkede desværre ikke, men tak.

Til eatbingo. Tak for svaret, jeg har sat den til at starte i Site, og det er for så vidt godt nok, men men.

Må jeg stille et nyt spørgsmål her, eller skal jeg oprette et nyt, skidt jeg gør det !!!!
Lidt det samme, for når jeg har haft lukket programmet, sker det at når jeg startet programmet igen mangler alle mine paletter, så jeg skal op i "window" og fiske dem frem igen. Det er ikke hver gang, de fleste gange starter programmet op med paletterne, men enkelte gange som sagt, ikke.
Avatar billede eatbingo Nybegynder
02. april 2003 - 15:30 #4
hej larp. hmm  hvis du arbejder i MX workspace "hænger" alle paletterne i højre side, når du starter op. så er det muligt for dig at klikke dem frem/ned når de skal bruges. Jeg har oplevet en del fejlrettelser ved at opdatere DW til version 6.01 som kan hentes her:

http://www.macromedia.com/downloads/updates/
Du skal dog være opmærksom på at ved opdateringen skal gen-installere alle dine extensions, meen 10 min. så er den vist klaret.
Hvis du arbejder i DW 4 workspace ja, så er der desværre ikke så meget at gøre paletterne skal fiskes frem igen. JEg kan anbefale dig at bruge MX workspace, det kan være lidt forvirrende i starten men et par dages arbejde så blever du helt afhængig af det. Der er dog den ulempe at det workspace ikke er så fedt at benytte hvis du kører 1024x768 i opløsning på din skærm. paletterne fylder så meget at det er svært at se dokumentet man arbejder med.
Selvom det var en lang svada med manglende svar håber jeg du kan bruge det lidt alligevel.

go´arbejdslyst og skriv hvis du har yderlige spørgsmål.
Avatar billede Tonny Nybegynder
02. april 2003 - 15:48 #5
Takker, men er der ikke noget om at man på mac versione, ikke kan ændre workspace, i så fald, hvor gør jeg det. Min version hedder 6.1, er det det Du mener ?
Som du sikkert så, så er det ikke hver gang den gør det under start af programmet, det er det som er mystisk.
Avatar billede eatbingo Nybegynder
03. april 2003 - 09:26 #6
Hej larp. i toppen af DW, skal du ind under edit, nederst i menuen står der preferences. i den første menu der kommer frem er der en knap, hvor der står "change workspace" så kan du vælge mellem det gamle layout eller det nye MX som er lig med 6.0 Du skriver du har 6.1 hvilket tyder på du har opdateringen.
håber det hjælper :-)
Avatar billede Tonny Nybegynder
03. april 2003 - 20:25 #7
Hej eatbingo. Jeg tror Du bruger en win version, for jeg har ikke den knap der hedder "change workspace". Jeg mener faktisk at have læst at et eller andet sted at det kun er Windows versionen den mulighed er i.
Avatar billede eatbingo Nybegynder
04. april 2003 - 14:29 #8
ok larp.
Så er der desværre ikke så meget jeg kan gøre for dig. Jeg foreslår at du skifter til pc...;-)

go fornøjelse med programmet det er skidegodt !
Avatar billede Tonny Nybegynder
04. april 2003 - 14:56 #9
Ja, programmet er godt.
Om ikke andet, så tak for de gode forslag.