Avatar billede ro Nybegynder
02. april 2003 - 07:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan er det lavet?

På siden http://www.namaii.com/binkybeads/ skal man, når man kommer ind på siden klikke på 'bead vault' og der skrive et bestemt brugernavn og adgangskode for at komme videre.
Hvis nogle kopierer fra siden og sætter det ind på sin egen hjemmeside, så vil man ikke kunne se det kopierede, der linker direkte til binkybeads - i stedet for popper det samme  vindue op som man skulle skrive brugernavn og kodeord i på binkybeads.
Er der nogle der ved, hvordan det er lavet?
Jeg har skrevet til webmasteren på binkybeads uden at få svar.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
02. april 2003 - 17:39 #1
Det kan fx gøres i JavaScript ved at teste på document.referrer, som indeholder URL'en på det dokument, der blev linket fra. Hvis binkybead opdager, at der er blevet linket fra et 'uvedkommende' dokument, kan den aktivere password-boksen. Noget fuldstændig tilsvarende kan gøres i noget server-side kode.
Avatar billede ro Nybegynder
03. april 2003 - 15:36 #2
Hej Jesper
Mange tak for dit svar. Har du et link til en side, hvor man kan læse mere om det? Jeg kunne jo også søge på Google...
Avatar billede ro Nybegynder
03. april 2003 - 19:46 #3
Jeg har lige fået at vide, at det virker sådan på binkybeads, at der straks popper en boks op, når noget bliver kopieret fra binkybeads side til en andens hjemmeside. Det er bliver altså registreret straks, det kopierede bliver forsøgt vist på en andens hjemmeside.
Mon det er noget, man nærmest skal være programmør for at lave?
Kan noget tilsvarende laves i Frontpage?