Avatar billede mazrim Nybegynder
01. april 2003 - 22:18 Der er 6 kommentarer

Fiktiv Lokal Net over Internet

Jeg sidder med et gammelt spil , Diablo1: Hellfire med installere multi player patch...
Problemet er bare at i hellfire der er de eneste muligheder at spille via Modem, Direct Cable Eller IPX, nu er det sådan at dem jeg vil spille med bor ret langt væk. og vi vil spille over Diablo1 Hellfire over internettet. Er der en mulighed for det på en eller anden måde. kan man lave en dedicated server eller et fiktivt IPX net over Internettet. Og hvordan gør jeg
Avatar billede serverservice Praktikant
01. april 2003 - 23:45 #1
For at sortere lidt SKAL DU BRUGE tcp/ip over internettet.
Jeg er ikke klar over om der findes et program eller hardware der kan translate fra ipx til tcp/ip.
Avatar billede mortrr Praktikant
02. april 2003 - 00:20 #2
Man kan faktisk godt få ipx til at køre via en IP VPN tunnel.
Muligvis ikke under windows 2k (efter hvad jeg læser - har ikke prøvet).
Det kører fint under 98 og ME med MS's VPN software.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2003 - 00:40 #3
->spændende eksempel. Jeg har lige selv oprettet en fiktiv vpn i w2k.
Den kræver selvfølgelig tcp/ip pr. default, men man kan godt tilføje en ekstra protocol = ipx. Nu ved vi ikke hvilket OS men hvis den kan i nævnte burde det også være muligt i xp.
->Mortrr  , men hvis de spiller flere end to skal den ene så ikke oprette en server til vpn som de logger ind på?
Avatar billede mortrr Praktikant
02. april 2003 - 11:16 #4
dannyboyd -> Jo. Kan ikke rigtigt se andre muligheder.
Avatar billede popeye_2k Nybegynder
25. april 2003 - 12:49 #5
Hvis en af jer kører XP har i jo mulighed for at oprette en VPN server på den uden noget ekstra software, på den måde ka i lave et "lokalt" netværk over internettet, og hvis i så smækker IPX oven på VPN'en burde det funke..
Lille rar funktion XP har fået med at man kan oprette en simpel VPN server.
Det kræver så at de folk der skal på får en bruger på den maskine der står som VPN server.
obs.: det skal være win xp pro mener jeg...

mvh
Popeye
Avatar billede serverservice Praktikant
26. april 2003 - 22:25 #6
->Popeye , ja det var vist den løsning mortrr og jeg også kom frem til. Nemlig at en installeres som vpn server hvor de andre logger på med tcp/ip ,suppleret med ipx.