Avatar billede denlille Nybegynder
01. april 2003 - 18:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Væk med et styresystem...

HJÆLP!

Min comp startede op og sagde at den manglede en fil... Så gik jeg ind og sagde "Gendan til sidst virkende" eller sådan noget... Og så virkede den igen.. Men imens jeg rodede rundt, kom jeg åbenbart til at oprette noget, så min comp nu starter med at spørge hvilket OS jeg vil starte med... Jeg brugte Windows XP cden til at prøve at reparere, men den førte mig bare ind i DOS.. Og der kom jeg til at lave det nye.. Jeg har ik installeret Windows siden jeg fik computeren, så der liggrer altså kun ét styresystem! Jeg ka huske den bad mig bestemme nogle navne og jeg skrev bare.. Og nu står der det og så det normale Windows XP Home Edition i starten...

Alt i alt tyder det jo på, at jeg har været ved at oprette et nyt styresystem.. Men hvordan fjerner jeg dette?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. april 2003 - 19:01 #1
Find den fil der hedder Boot.ini
Den ligger på C: og er en skjult systemfil.
Kopier den herind, hvis du ikke lige selv kan se dig ud af det.
Den åbnes med Notesblok.
Avatar billede human Nybegynder
01. april 2003 - 19:01 #2
Du kan læse der:
http://www.eksperten.dk/spm/37883

// Human
Avatar billede human Nybegynder
01. april 2003 - 19:02 #3
Avatar billede illads Nybegynder
01. april 2003 - 19:05 #4
du skal ind og ændre i en fil der hedder boot.ini den får du adgang til ved at åbne notepad og åbne filen. Der ændre du den så bare... Hvis du ikke må gemme i den gamle boot.ini kan du bare gemme den nye på skrivebordet hvorefter du kopiere filen over i dit c drev (i starten)
Avatar billede denlille Nybegynder
02. april 2003 - 15:13 #5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="c" stop
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Det var hvad der stod... Hva ska der gøres?
Avatar billede human Nybegynder
02. april 2003 - 15:15 #6
Prøv kig på nogle af de links jeg lagde til dig. Hjælper ikke meget at give dig svar hvis du ikke vil forsøge dig med dem.
Avatar billede illads Nybegynder
02. april 2003 - 16:20 #7
hvorfor en af dem virker når du starter op? er det den der hedder c eller Microsoft Windows XP Home Edition? du sletter bare den som ikke virker...
Avatar billede fromsej Praktikant
02. april 2003 - 17:57 #8
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Prøv det:
Men lav lige en kopi af din boot.ini først.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
02. april 2003 - 18:53 #9
Du kan vist roligt fjerne linien timeout=30
Avatar billede denlille Nybegynder
02. april 2003 - 22:30 #10
timeout=30 hva betyder den????

Og ska jeg smide boot.ini backup på diskette?? Eller??
Avatar billede denlille Nybegynder
02. april 2003 - 22:34 #11
nu står der dette...

[boot loader]
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Er dette korrekt?
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 17:42 #12
Det tror jeg, undskyld jeg først svarer nu, men jeg var slet ikke på igår aftes.
Har du prøvet det?
Avatar billede illads Nybegynder
03. april 2003 - 17:44 #13
ja det er korrekt!
Avatar billede fromsej Praktikant
07. april 2003 - 17:53 #14
Tak for points.*S*
Jeg går ud fra det virker så.