Avatar billede klas Juniormester
01. april 2003 - 18:27 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Skal jeg opgradere?

Hejsa,

Jeg har skiftet det meste ud på min computer - det eneste jeg ikke har rørt er mit bundkort og ram.

Jeg har et Soltek SL-75kav og 384 mb SD ram..
XP2400+ samtGF4 Ti4200

Ligenu har jeg en 3dmark score på 9342 - hvor meget vil ydelsen stige ca. ved skift af bundkort og ram?

Hvis jeg fik et godt bundkort ville jeg også kunne OC min processor lidt..  Den kan ikke gå længere på mit nuværende.
Avatar billede thcleaner Nybegynder
01. april 2003 - 19:26 #1
hvis du vil skifte bundkort(men et bundkort giver sgu max. 500)skal du nok også skifte ram til DDR er der din maskine trækker dig ned og huske altid 2xblokke(f.eks. 2*256) giver en (1500) og en rigtigt god ide er at oc dit gf4 f.eks. til ca. 540/270 så ville du nok godt komme op på en 12000-14000
Avatar billede klas Juniormester
01. april 2003 - 19:30 #2
Ja det fremgår ikke helt af mit spørgsmål - Men jeg skal selvfølgelig have 512 mb ddr ram hvis jeg skifter bundkort..

Jeg kan af en eller anden grund ikke oc mit grafikkort?

Mit gamle Gf3 ti200 kunne jeg sagtens oc - men min maskine genstarter hvis jeg bare skruer op på 270/480??

Har også tænkt på om det kunne være bundkortet som ikke kan klare mere?
Avatar billede thcleaner Nybegynder
01. april 2003 - 20:16 #3
det har intet med bundkort at gøre og hvilket program har du brugt og hvilket gf4 er det??
Avatar billede klas Juniormester
01. april 2003 - 20:18 #4
Det er et Palit Daytona ligeom mit gamle GF3 - Og jeg bruger coolbits.
Avatar billede monzter Nybegynder
01. april 2003 - 20:47 #5
Du kan opnå en betydelig højere score ved at skifte bundkort, da der på det bundkort du har nu sidder et "forældet" chipset, plus at du ikke kører med ddr-ram. Hvis du skifter dit bundkort til et kort med det "ny" Nforce 2 chipset, plus 2x256mb DDR-2700 Samsung 6ns, så vil det ox give en betydelig bedre score!

Dete kan også være at du kan overclocke dit grafikkort hvis du fik et nyt bundkort, de fleste nye bundkort kan man skrue op for volten til AGP-porten, det kan være at dit gfx.-kort ikke kan overclockes fordi det skal have flere volt.

Jeg har Gigabyte mobo med kt400 chipset, 768 ddr-2700 samsung 6ns, gf4 ti4200 og en xp 2,2 og jeg får 11000 point! Så hvis du får et nyt bundkort med nforce2 vil du uden tvivl komme noget højere op, da dette chipset giver ca. 10% mere end kt400 chipset!
Avatar billede klas Juniormester
10. april 2003 - 21:06 #6
Jeg har købt et Epox EP-8RDA bundkort og 2 x 256mb kingston HyperX ram.. Det giver ligenu 11891 http://service.futuremark.com/compare?2k1=6298553

Men jeg skal lige lege lidt emre med Oc :)  Mit grafikkort er altså for skod.. det vil næsten ikke OC... Købte det sq nok for billigt  :(
Avatar billede klas Juniormester
10. april 2003 - 21:52 #7
lidt højere http://service.futuremark.com/compare?2k1=6308848

Men jeg kan ikke ramme XP2800 ?

Nogle der ved hvor mange Mhz jeg skal clocke den til for at den fanger den som en Xp2800?
Avatar billede monzter Nybegynder
11. april 2003 - 12:17 #8
En AMD Thoroughbred XP 2800+ kører 2241MHz så hvis du får din CPU derop, kører den med det samme MHz som en XP 2800+, og da din er med Thoroughbred-kerne skal du bare have den op på 2241MHz.
En AMD Barton XP 2800+ "kun" 2075MHz, men da det er en anden teknologi kan de ikke sammenlignes.
Avatar billede klas Juniormester
13. april 2003 - 15:38 #9
Ok -Det kan jeg ikke lige ramm  :) køre nu 166*13 = XP2700

Men det gør vel egentlig også fuldstændig ligemeget om jeg rammer præcist XP2800  har kørt omkring 2280 Mhz - Det er jo hurtigere end det.