Avatar billede martinjohansen Nybegynder
01. april 2003 - 17:25 Der er 8 kommentarer

Åbning af vinduer

HEJ
Mine vinduer åbner alle venstrejusteret og er ikke maximeret. Nogen som ved hvordan jeg kan indstille dem til at åbne i "fuld" størrelse??????
Det eneste svar jeg får i winxp hjælp er: Åben indstillinger i menuen indstillinger. Flot :-)
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
01. april 2003 - 17:34 #1
åben et vindue og max. det vælg "Tools" -> Folder option -> View og klik på "Apply to All Folders"
Avatar billede martinjohansen Nybegynder
01. april 2003 - 18:16 #2
Tak, men jeg kan ikke maximere vinduerne. Kun ved at trække dem større, og dette kun i retning mod venstre
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. april 2003 - 15:11 #3
her er en opskrift som jeg selv bruger og jeg har ikke haft vindu's problemer lige siden jeg har sat min default size til 1600
mvh cp1
Delete these keys:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU\
HKCU\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\

  Some say this solution is not permanaent (though it seems to be for me)
and suggest:

Under the Registry Key
[HKCU\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\]

Create a new DWORD Value called "BagMRU Size" and set it to whatever number
of slots you want.  Remember to select the Base "decimal" when changing the
value because it's easy to forget and enter it as hexadecimal thus getting
an actual number that's somewhat bigger.
Default size 400
Avatar billede snap Nybegynder
02. april 2003 - 17:52 #4
nu må vi så håbe at han kan engelsk, for vi der ikke kan er godt hjulpet med svaret.
Avatar billede martinjohansen Nybegynder
02. april 2003 - 18:51 #5
Det kan jeg, men jeg er helst fri for at rodde i reg, da jeg ikke aner noget om strings eller andre sjawe sager. Jeg har ik prøvet det før. :)
Avatar billede miss-g Seniormester
09. juni 2003 - 00:17 #6
Svaret:

Internet Explorer remembers the last setting of the last browser window when you close it. Sometimes it backfires causing windows to open smaller or larger than we want. Follow the instructions below to reset browser windows to open the size you want.

1. Close all browser windows but this one.

2. If you maximized this page before you started reading you need to click the restore down button. Its the pair of boxes between the X and the
  • minimize button. If you didn't maximize this page before you started reading you can skip this step and go to the next.

3. All windows but this one should be closed. This window should not be maximized. Grab the corner of this browser window with your mouse and stretch it to the size you want. If you want windows to open full screen you have to stretch it as far as possible with the corners. DO NOT use the maximize button.

4. Once you have this window stretched to the size you want.. Click the X to close it.

5. All new windows should open to the size you set. If Internet Explorer's browser size memory gets screwed up in the future just follow these instructions again.

Man skal altså hverken holde CTRL eller SHIFT nede når man lukker....
Avatar billede miss-g Seniormester
13. juni 2003 - 00:15 #7
Virker det? *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
03. juli 2003 - 01:38 #8
Halli - hallo *S*