Avatar billede clemmensen Nybegynder
01. april 2003 - 14:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

on delete cascade inden for samme tabel

Jeg har en tabel med tre felter; id, title og parent hvor parent peger på et id for at gøre tabellen hierakisk inddelt.
Hvis en post i denne tabel slettes, skal alle poster under denne selvfølgelig også slettes og derfor vil jeg gerne høre hvordan og hvorledes dette gøres.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. april 2003 - 14:33 #1
Lav en sletteforespørgsel der sletter bagfra . Altså din parent til sidst.
Vh Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. april 2003 - 14:36 #2
Du kan også lave en makro til det. Med kør forespørgsel, og så slette 1 af gangen.
Vh Henrik
Avatar billede terry Ekspert
01. april 2003 - 14:44 #3
If your relationships are in place you can get Access to do this automatically (and it DOES work) :o)
Avatar billede terry Ekspert
01. april 2003 - 14:47 #4
In the relationships window add the tables. There should be a line (relationship) between the tables you want to delete. Now right click on the line and choose "Edit Relationship" Then check the Enforce Referential Integity and then Cascade Delete ....
Avatar billede clemmensen Nybegynder
01. april 2003 - 15:42 #5
Jeg tænkte på om det kunne gøres med en trigger så det sker automatisk Og hvad SQL syntaxen evt. så vil være.
Avatar billede terry Ekspert
01. april 2003 - 16:00 #6
Triggers are only available IF you are using MSDE or SQL server.
Avatar billede terry Ekspert
01. april 2003 - 16:06 #7
as the backend (data)
Avatar billede clemmensen Nybegynder
01. april 2003 - 16:24 #8
Ups! Jeg har vidst postet i den forkerte kategori så. Bruger faktisk PostgreSql :o/
Avatar billede terry Ekspert
01. april 2003 - 18:09 #9
yes you have, that must cost some points :o)
Avatar billede terry Ekspert
02. april 2003 - 17:52 #10
:o)
Hope you get an answer that helps