Avatar billede callaga Nybegynder
01. april 2003 - 13:47 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

spvic.exe

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der foregår i min computer..? Den er blevet ualmindelig sløv. Jeg har derudover fundet et program jeg ikke synes at kende der hedder spvic.exe. Jeg bilder mig selv ind at dette prog. sløver min maskine. Man kunne sjov få alle mulige ting ud af ordet spvic.exe.....

På GOOGLE er der som det eneste sted nogle der diskuterer hvad dette program er... Men ingen har givet et svar herpå. Der er lige så mange svar som der er mennesker der prøver herpå.

Jeg har prøvet at rydde op med ad-aware,,,opdaterer dagligt virusscanner...samt automatisk windowsopdates.

Hvordan garderer man sig mod at porte sår åbne som ikke skal det.? Hvordan sikrer man sig at når ens firewall spørger om et programs adgang til internet at det nu også er er "godt" program og ikke noget suspeckt.??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. april 2003 - 13:51 #1
Installere programmet ZoneAlarm, den holder øje med alt der går ind/ud af din computer:
http://download.com.com/3000-2092-10189086.html?tag=lst-0-1 (free)

Pro-udgave:
http://download.com.com/3000-2092-10188476.html?tag=lst-0-2 ($50 to buy)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2003 - 13:51 #2
"På GOOGLE er der som det eneste sted nogle der diskuterer hvad dette program er..."prøv selv at søge: http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=spvic.exe&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

intet resultat?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. april 2003 - 13:52 #3
http://spybot.eon.net.au/ - Gør det samme som Ad-aware, det er bare mere effektivt.
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
Prøv det først, jeg kan ikke finde noget om det på google, så smid lige et link.
Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. april 2003 - 13:53 #4
john_stigers >> Prøv at læse spørgsmålet, han omtaler det jo selv
Avatar billede callaga Nybegynder
01. april 2003 - 13:57 #5
jeg bruger XP og abonerer på Norton Virus og Firewall. Jeg er ved at blive vanvittig... Det skulle da ikke være nødvendigt at give maskinen en frisk opstart ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2003 - 13:58 #6
ja han skriver at google henviser til et eneste sted - men google finder jo intet. det er svært at hjælpe når han ikke staver filnavn rigtigt :)
Avatar billede callaga Nybegynder
01. april 2003 - 14:01 #7
Du skal klikke på: GRUPPER . Filnavnet er stavet fuldstændig korrekt.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. april 2003 - 14:04 #8
callaga >> Det lyder jo bare meget underligt at google slet ikek kan finde noget på det filnavn. Jeg bruger også xp, og har søgt på min computer, og den finder heller ikke noget.

Så umiddelbart synes jeg du skal prøve at reinstallere: (www.bokaj.dk/faq/)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. april 2003 - 14:10 #9
Har du tjekket i MSconfig om programmet kører?
Avatar billede callaga Nybegynder
01. april 2003 - 14:17 #10
Nej det har jeg ikke..Men jeg vil prøve at checke i maskinen når jeg kommer hjem......( Er det ikke ctr-alt-del)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. april 2003 - 14:17 #11
Start->Kør Msconfig
Burde kunne gøre det.
Avatar billede callaga Nybegynder
01. april 2003 - 14:30 #12
Hvad gør msconfig ?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. april 2003 - 14:34 #13
Den viser hvilke programmer der starter op.
Ctrl-Alt-Delete viser hvilke programmer der kører.
Avatar billede callaga Nybegynder
01. april 2003 - 14:44 #14
Avatar billede fromsej Praktikant
01. april 2003 - 14:47 #15
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Prøv at hente det program, det virker fint her (Win2K)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. april 2003 - 15:10 #16
Jeg var lige inde og kigge, min AntiVir Guard, kommer med flg. advarsel:
Temporary Internet Files Index_Pri_1(1).html contains signature of the worm Worm/Happytime.Help
Avatar billede fromsej Praktikant
01. april 2003 - 16:33 #17
Lad være med at klikke på det link til spvic.
Jeg fik besøg af den her:
http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=JS_NOCLOSE.E
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. april 2003 - 19:59 #18
Jeps fromsej. Det er en happytime. Prøvede på jobbet, så lad endelige være med at gå ind på siden, med mindre du har en god og opdateret virusscanner, og alligevel LAD VÆR!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2003 - 20:11 #19
jeg er jo nysgerrig, så jeg klikkede også - jeg får ikke besøg af den samme...??? den her får jeg: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/vbs.haptime.a@mm.html
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. april 2003 - 21:15 #20
john> vira har mange alias'er. Ved mig sagde den haptime lige som hos dig og det var med den prof. scanner fra TrendMicro for virksomheder.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. april 2003 - 00:17 #21
Jeg er da ked af at jeg så lagde det link ud. Prøvede ikke selv at gå derind så bare at de havde en side. Kan man ikke slette linket på en eller anden måde?

Undskyld mange gange.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. april 2003 - 01:19 #22
Har sendt et spørgsmål til CoAdmin for at høre om de ikke kan fjerne linket fra siden. Jeg ville godt nok være ked af at nogle fik virus pga. mig, det er jo meningen at vi skal helbrede ikke smitte :(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. april 2003 - 01:21 #23
Det var hurtig ekspedition linket er fjernet. Dejligt :-)
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. april 2003 - 07:45 #24
aovergaard> Det skal du ikke tage så tungt for det kunne du jo ikke vide noget om. Noget familie til mig havde engang lagt bryllupsbilleder ind på deres hjemmeside, og da jeg gik ind for at kigge på dem fik jeg også haptime. Jeg havde en god scanner så der skete intet. Nogle dage efter besøgte jeg dem og rensede deres puter og installerede virusscanner.
Avatar billede callaga Nybegynder
02. april 2003 - 08:42 #25
Jeg prøver lige igen... Jeg har set i Joblisten at programmet tilsyneladende kører. Ved at checke min firewall kan jeg se at jeg tilsyneladende har blokeret dette program. Det siger mig at programmet ikke har adgang til nettet.Men det ligger på PC'en. Det der irriterer mig er nu er at jeg ved at søge på computeren ikke kan finde noget program den hedder sådan. Men det er aktivt i joblisten???
Kan det være et ServicePackVizzard....et eller andet? Eller kan det være SPyVaerInternet....et eller andet.
Hvordan finder jeg ud af ved komandoen netstat -an hvilke porte der er "lovlige" og hvilke der er fjentlige og som venter på et eller andet....?
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. april 2003 - 08:56 #26
Har du prøvet fromsejs link til spybot? Liste over trojanerporte finder du her
http://www.spywarefri.dk/trojporte.htm
Ved ikke om den kan være dig til hjælp. Jeg synes du skulle prøve spybot.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. april 2003 - 12:43 #27
Når der ligger noget og kører i din jobliste er det højst sandsynligt at det ligger og er aktivt i din startmenu. Du kan gå i start - kør - skriv: msconfig ok. Fanebladet start. Nu kan du se alle de programmer som starter op når du åbner for Windows. Der er mange af disse som kan og skal fjernes. På dette link kan du se hvad de forskellige ting betyder: http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm Det er en jungle at komme igennem hvis man ikke har denne liste. Det tager godt nok lidt tid at gå alle dine start igennem men det kan godt betale sig at gøre det for at få stoppet noget af alt det der kører. Du får også på denne side information om hvis det er spionfiler som ligger i din start elle evt. virus samt hvordan du skal fjerne dem.