Avatar billede kjoller Nybegynder
01. april 2003 - 12:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafik kort ??

Jeg sidder og skal vælge et nyt grafikkort, og kan konstatere at sidste gang jeg handlede var der "kun" et godt kort GeForce.

Men nu er det både det og Radeon, men da jeg ikke vil bruge over 2000 på et grafik kort er jeg lidt i tvivl om hvilket kort jeg skal købe.

Er der nogen derude der kan hjælpe mig?

Jeg har en AMD 1400 mhtz 512 ddr ram på et Ecs bundkort.
Avatar billede mafio Nybegynder
01. april 2003 - 12:13 #1
Avatar billede human Nybegynder
01. april 2003 - 12:14 #2
Avatar billede jensendk Nybegynder
01. april 2003 - 12:14 #3
Personligt ville jeg gå efter Ati 9500 Pro baseret kort.. Bedste pris/performance pt synes jeg.
Avatar billede krsk Nybegynder
01. april 2003 - 12:15 #4
Hej

Det er klart den bedste forklaring :-)

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4069

/Kristian
Avatar billede red_martians Nybegynder
01. april 2003 - 12:20 #5
Probs er at Radeon9500pro ikke er til at opdrive....jo mindre du vil købe et Hercules... Men altid et forsøg værd... personligt ville jeg vente en månedstid og se hvad GeforceFX5600 og Radeon9600 kan præstere... Ellers er nok det bedste bud på pris/performance Radeon9500pro eller Geforce4Ti4200
Avatar billede mafio Nybegynder
01. april 2003 - 12:24 #6
Kjoller er du bare smuttet?
Avatar billede kjoller Nybegynder
01. april 2003 - 12:27 #7
Nej Nej, sidder lige og læser op på kortene
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2003 - 12:32 #8
Konklusionen på sammenligningen må være, at et grafikkort baseret på Radeon 9500 Pro er et langt bedre køb end et, der rummer en GeForce4 Ti4200 grafikchip, hvis prisen er den samme. Det gælder især, hvis man benytter antialiasing for at fjerne takker i scenen og dermed få bedre billedkvalitet, eller hvis man regner med også skulle bruge grafikkortet til den næste generation af 3D-programmer.

(JEG ville ikke ikke være i tvivl :))
Avatar billede kjoller Nybegynder
01. april 2003 - 12:54 #9
Tak for svarene

Ja det ser ud som det bliver et radeon 9500, så må jeg bare vente på det kommer i butikkerene igen :-/
Avatar billede human Nybegynder
01. april 2003 - 12:56 #10
Jeg vill nu købe et ti 4400

Men det er så mig :o)

// Human
Avatar billede mafio Nybegynder
01. april 2003 - 13:04 #11
Kjoller tror det var mig som kom med forslaget først :-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2003 - 13:18 #12
mafio> ja det var - men man skal ikke acceptere det første svar - man accepeterer det bedste svar :)
Avatar billede kjoller Nybegynder
01. april 2003 - 14:35 #13
mafio> ja du svarede først, men krsk kom med en begrundelse eller retteret en link til det.

Så jeg kunne se hvorfor jeg skulle købe det enen frem for det andet.