Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
01. april 2003 - 09:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fjerne auto-visning i Preview Pane

I min Outlook Express 6 har jeg i "Tools/Options.../Read" fjernet brugen af "Automatically download message when viewing in the Preview Pane".
Men det har ikke den ønskede virkning overhovedet. Ej heller efter genstart.
Meningen er altså at jeg skal markere en mail OG trykke på spacebar for at åbne en mail-bodytekst i preview pane.
Er der kenskab til en bug på det område?
Eller gør jeg noget forkert?
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2003 - 09:57 #1
view --> layout --> kig nederst i dialogen.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2003 - 09:57 #2
svar
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
01. april 2003 - 10:10 #3
"Show preview pane" har altid været afkrydset i view/layout :-)
Så det var ikke det....
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2003 - 10:11 #4
det skal jo fjernes, hvis jeg forstår dig ret
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2003 - 10:16 #5
ah, det er ikke muligt først at få mailen vist i preview pane, når du trykker enter, space eller sådan noget. Enten må du fjerne preview pane eller accepteret at mail vises automatisk i den.
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
01. april 2003 - 10:23 #6
Hvis du læser hjælpeteksen når du står ved "Automatically download message when viewing in the Preview Pane" så er muligheden som jeg har beskrevet.
Prøv at læse den hjælpetekst og du vil give mig ret :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. april 2003 - 10:38 #7
Vis - layout som riversen skriver. Vingen skal være fjernet hvis du ikke ønsker at kunne læse mailen med det samme.
Det er en rigtig god idé at fjerne denne vinge idet du ikke kan slette en fil med virus uden at åbne filen. Bare det at du stiller dig på en fil for at slette den gør at den er åbnet, er der virus ja så får du også virus. Så gør som riversen siger.
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
01. april 2003 - 10:45 #8
aovergaard> Mit motiv er netop anti-virus forholdsregler, men det burde således være muligt MED preview pane (og brug af spacebar hvis man ønsker at åbne mail)...ellers er muligheden netop at kunne slette. Prøv også du at læse den der hjælptekst :-)
Det vil være interessant at høre hvordan I tolker det.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. april 2003 - 10:51 #9
og hvor ligger den hjælpetekst så henne?
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
01. april 2003 - 10:59 #10
Gå til "Tools/Options.../Read". Klik på "?" øverst til højre i dialogboxen og peg med cursoren på linien med "Automatically download message when viewing in the Preview Pane". Derved fremkommer hjælpeteksten.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2003 - 11:09 #11
hjælpeteksten betyder at oe vil downloade beskeder fra nyhedsgrupper så snart de vises i preview pane
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
01. april 2003 - 11:14 #12
Øh...ikke enig....det har ikke noget med nyhedsgrupper at gøre.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. april 2003 - 11:16 #13
Igen enig med riversen det har intet at gøre med det andet. Det er med hensyn til nyhedsgrupper
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2003 - 11:17 #14
jo det har...
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
01. april 2003 - 11:25 #15
Jeg bøjer mig.....I har sgu ret....det er kun vedr. nyhedsgrupper....det burde også være vedr. mail. :-)
riversen kom først, pointene til ham.
Tak!
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2003 - 11:26 #16
:-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. april 2003 - 11:38 #17
Selvfølgelig også derfor jeg ikke lagde et svar men kun en kommentar