Avatar billede erlingoe Nybegynder
01. april 2003 - 02:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nokia 3650

Hej
Har Nokia 3650 og USB Bluetooth dongle fra thansen. Telefon og PC kan se hinanden, men alligevel kan der ikke oprettes egentlig forbindelse. Har prøvet med Nokia PC-suite, men den kræver software med SSP. Har så forsøgt med TDK's software, men der er stadig ikke hul igennem.
Nogen forslag??
Eller bliver jeg nødt til at anskaffe en IR-port??
Mvh.
Erling
Avatar billede 1nsane Nybegynder
23. april 2003 - 08:48 #1
jeg har selv en sonyericsson T68i, har så ikke prøvet med bluetooth, men ved IR-port ved jeg at det har meget med hastigheden at gøre om det virker hvis det overhovedet vil virke, så jeg vil næsten mene det bedste er et seriel kabel. Eller det er måske ikke det bedste men det mest stabile til mobil, ved så ikke om jeg har ret. Men prøv med IR, eller seriel. Prøv om du ikke kan låne et kabel hos den lokale forhandler.
Avatar billede devilsimp Nybegynder
01. maj 2003 - 20:10 #2
Jeg har samme problem og jeg har også prøvet forskellige løsninger uden held.  og nu har jeg sendt en Email til kundeservic hos TDC (Ikke hørt fra dem endnu) - Du siger at 'den kræver software med SSP' hvad står 'SSP' for ?
Avatar billede erlingoe Nybegynder
01. maj 2003 - 21:42 #3
Har opgivet Bluetooth (i denne sammenhæng) og bruger IR. Ikke nær så bekvemt. SSP betyder noget i retning af simulated seriel protocol og dvs. at softwaren kan "lade som om" kommunikationen går over en seriel port, selv om den foregår over USB.