Avatar billede keepr2k Nybegynder
31. marts 2003 - 16:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Chaintech 7njs

Jeg har for nylig købt det her bundkort, og der var nogle problemer i starten med bare at starte, men det har jeg løst, problemet nu er at hvis jeg kører med cpu på fuld kraft så går den fast, den vil ikke engang gå ind i windows, det er næsten det samme med rammene. Nogen ideer?
Nå ja, det er en 2400+ athlon xp cpu og 768MB ddr 2700 ram
Avatar billede keepr2k Nybegynder
31. marts 2003 - 19:31 #1
Jeg har rammene til at køre på 100mhz og cpu'en som en 1800+ ellers går den fast. Er der nogen der har nogle forslag til hvad der er galt?
Avatar billede thcleaner Nybegynder
31. marts 2003 - 20:36 #2
først hvilket grafikkort og strømforsyning har du i????
Avatar billede chalde Seniormester
31. marts 2003 - 20:37 #3
Har du husket at opdatere bios? Meget vigtigt, da den første bios er fuld af fejl. (har selv samme mobo) kig her på mit problem: http://www.eksperten.dk/spm/329173
mit mobo var godt nok defekt... men nu kører det smukt..
Lige et par gode råd hvis du får det til og virke (kan desværre kun give råd omkring winxp):
1) installër windows
2) installër sp1 inden noget andet
3) hent nyeste drivere fra nvidias hjemmeside
4) sig NEJ når spørg om at installere SW driver
Avatar billede chalde Seniormester
31. marts 2003 - 20:39 #4
link til nyeste bios http://www.chaintech.com.tw/FILES/7xMB/7njs0224.EXE
meget enkelt.. pak filen ud, og kopier bin filen til en formateret diskette.. genstart med disketten i.. når den siger noget der ligner press alt-f2 to run awdflash, så gør det... den genstarter selv..
Avatar billede keepr2k Nybegynder
04. april 2003 - 15:24 #5
jeg prøver, og det er et geforce4 ti 4800se
Avatar billede keepr2k Nybegynder
04. april 2003 - 15:28 #6
Hmmm... du sendte dit ind chalde... og fik det byttet.... jeg købte også mit hos shg. Det er sikkert det du byttede... hehe
Avatar billede keepr2k Nybegynder
04. april 2003 - 15:52 #7
Okay, jeg har opdateret min bios nu... det hjalp nada
Jeg har nu sat fsb på 100 og mem på 133 det er det der kører mest stabilt med mest ydelse.
Det er kun når jeg sætter fsb op at det går galt. Nogen ideer?
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. april 2003 - 15:55 #8
Kan være din cpu bliver for varm, prøv at tjekke den. Du kan nok gøre det i bios. Det hedder "pc health status" ved mig, eller prøv www.hmonitor.com og skriv hvad den skriver i alle tre boks her på E.
Avatar billede chalde Seniormester
07. april 2003 - 12:24 #9
har du prøvet og loade optimized defaults? (husk du skal køre 133fsb, ikke 166)
hvordan ligger dine voltages i pc health?
Avatar billede keepr2k Nybegynder
07. april 2003 - 19:20 #10
Jeg har et program der hedder digidoc, det viser cpu og system temp, plus en masse voltages
cpu ligger på omkring 60 grader
system på omkring 40 grader
jeg har ikke helt forstand på det med voltages, sorry
Avatar billede keepr2k Nybegynder
07. april 2003 - 19:21 #11
jeg har også forsøgt at loade optimized defaults, det var den ikke glad for.
FSB har jeg sat til 133 så viser den også at det er 2ghz men den går fast på vej ind i windows. ret træls
Avatar billede keepr2k Nybegynder
11. april 2003 - 14:42 #12
Jeg har fundet fejlen, det viser sig at jeg har kommet til at knuse en komponent da jeg satte køleren på, skruetrækkeren smuttede sgu.
Avatar billede thcleaner Nybegynder
11. april 2003 - 19:11 #13
smart move :-(
Avatar billede r4p70r Nybegynder
15. april 2003 - 15:40 #14
Køb soltek...eller bare et nyt mb... :)