Avatar billede houter Nybegynder
31. marts 2003 - 15:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

billede i normal størrelse

hej eksperter....

Jeg har et billede som skal være mindre. Hvordan kan jeg gøre det så der stadig er det samme forhold mellem width og height??
Avatar billede human Nybegynder
31. marts 2003 - 15:56 #1
Har du adgang til photoshop, frontpage elller paint shop pro?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. marts 2003 - 15:57 #2
Du kan jo bare skrive et mindre tal i henholdsvis width og height i din kode, men det er ikke særlig praktisk da filen derved vil fylde det samme rent kb mæssigt.

Så brug evt. Irfan View, til at lave det i den størrelse du skal bruge det
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. marts 2003 - 15:58 #3
Irfan view -> http://download.com.com/3000-2192-10180889.html?tag=lst-0-1

Det er freeware, og derfor gratis at bruge
Avatar billede mm12010 Nybegynder
31. marts 2003 - 15:58 #4
divider højden og viden med det samme tal- ex:

height: 200/20 = 10
width: 100/20 = 5
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. marts 2003 - 16:00 #5
I photoshop: Image -> Image size -> Sæt hak ved "Constrain  proportions" -> Så finder den så forholde mellem width og height!
Avatar billede houter Nybegynder
31. marts 2003 - 16:03 #6
...har lige for øjeblikket kun adgang til en normal notesblok...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. marts 2003 - 16:06 #7
houter >> Ja, så er det lidt svært at ændre størrelse, men hen Irfan view, det er let at bruge og helt gratis
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. marts 2003 - 16:09 #8
Når du har hentet det, skal du vælge:

File -> Batch conversion/rename -> Vælg billedet/billederne du vil ændre, og klik add -> Under work as, vælg "conversion" -> Indstil "Outout format" og "Set advanced options"
Avatar billede mrs Nybegynder
01. april 2003 - 12:14 #9
Du kan vel se egenskaberne for billedet, ved at højre klikke på billedet og trykke på Egenskaber/properties. Og så bruge mm12010 måde...
Avatar billede houter Nybegynder
01. april 2003 - 21:26 #10
kunne ikke bruge det.....lukker...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. april 2003 - 21:38 #11
Synes det lyder MEGET mystisk at du ikke kan bruge det du siger, da det er måden man gør. Synes du skal overveje at oprette et spørgsmål og uddele point, for ellers ryger der en advarsel af sted.