Avatar billede sv_bb Nybegynder
31. marts 2003 - 15:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

No signal! hjææælp!

Jeg sidder med en athlon 1800 (K7S5A - hvis jeg husker rigtigt). I bios kan man stille på hastigheden og her har den stået på det maximale den kan yde. Så har jeg haft problemer med crash og i mit forsøg på at løse dette ville jeg så sætte hastigheden ned. Jeg går ud i bios og indstiller den til noget mindre og trykker mig ud og gemmer de nye indstillinger. Lige da jeg har gjort det, så lukker den ned (Går kold) jeg genstarter computer, men nu kan jeg ikke få forbindelse med min skærm. No signal, som den skriver.

Så hvad kan jeg gøre ? er der en måde jeg kan resette min bios eller noget? eller noget tredje?

Jeg kunne forstå hvis jeg tog den på maximal ydelse og at den så fuckede op.
Avatar billede geforce3 Praktikant
31. marts 2003 - 15:56 #1
Pil siden af din computer og kig efter et lille batteri, deromkring skulle siden en "jumper" CMOS skulle der måske stå under den eller over, flyt den en plads over mens computeren er slkket og tilbage igen. Prøv lige at skriv hvilket bundkort du har?
Avatar billede geforce3 Praktikant
31. marts 2003 - 15:57 #2
Nååå det har du... Den er rød på mit.
Avatar billede sv_bb Nybegynder
31. marts 2003 - 15:58 #3
OKay: LÆste en lign. besked:

had a similar problem with my K7S5A, I had changed the fsb to 133/133 and when the computer booted the screen wouldn't go on. Easy fix, the motherboard stores this settings in the CMOS, all you have to do is find the small flat battery on the motherboard. Once you do this you can remove the battery and place it back in...or you can find the jumper near the battery and switch it so it makes contact with the middle pin and the other pin that it is currently not touching. Then switch it back into the previous position. Either way your CMOS settings will revert back to the default and your monitor will turn on when your computer boots. Once it boots up there will be a messgae that says something about the CMOS, just choose option 1 to set your CMOS, adjust time and date settings and save. Your done.

så tager lige hjem og tester og hvis det virker, så har du 60 point :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
31. marts 2003 - 16:01 #4
:) så må vi håbe det virker
Avatar billede sv_bb Nybegynder
31. marts 2003 - 16:23 #5
Sådan ! så virker det igen ;) Men undre mig stadig hvordan det kan ske...Men lige meget. 60 points til dig :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
31. marts 2003 - 16:25 #6
Ja også her:) Men ECS er jo heller ikke verdens dyreste mærke...
Takker for point:)