Avatar billede hanloven Mester
31. marts 2003 - 15:21 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

V6600 spænding ??

Hej Eksperter.

Jeg har lige købt et MSI bundkort, 655 Max, med Firewire osv.

Nu er jeg bare i tvivl om mit skærmkort (Asus V6600) kan kører derpå. Det kører AGP x4, men kører den med 3 volt eller 1,5 ?? - Ska vist kører 1,5, hvis det skal kører i bundkortet...

Kan nogen hjælpe bliver jeg meeeeget glad :-)

//hanloven
Avatar billede shamanic Nybegynder
31. marts 2003 - 16:51 #1
Send en email til asus support, og spørg om det også understøtter at kunne køre på 1,5 Volt, det er vist en AGP 2.0 standart.

Det gjorde jeg da jeg var i tvivl om mit graffikkort kunne det. (Daytona GF4 MX440)

evt. kuntakt asus via dette, click annuller på at hente tegn.
http://www.asusmall.com.tw/forms/complaint_TSD.asp
Avatar billede shamanic Nybegynder
31. marts 2003 - 16:53 #2
btw. du har kigget i dit graffikkorts manual/vedlagte papir, og ikke kunne finde noget omkring dette?
Avatar billede hanloven Mester
31. marts 2003 - 17:21 #3
Takker... - Jeg har kigget i manualen og det eneste der står er at det kører AGP x4... - Der står intet om det kører 1,5 eller 3,3 volt.

Har sendt en mail til ASUS, så må vi se hvad de siger :-)
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
31. marts 2003 - 19:05 #4
jeg mener at alle agp x 4 kører 1,5

det er vist kun agp x 2 der kører 3 volt

hilsen Peder
Avatar billede hanloven Mester
31. marts 2003 - 21:46 #5
Jeg har hørt at AGP x4 både findes i en 1,5 og en 3,3 volts udgave. - Og så vidt jeg kan læse mig frem til, diverse steder på nettet, en mit en 3,3 volts udgave.

- Men kortet passer, fysisk, i AGP soklen i bundkortet.... - Tør bare ikke sætte strøm på, før jeg er 100 % sikker på min sag :-)

//hanloven
Avatar billede shamanic Nybegynder
01. april 2003 - 00:31 #6
Det her var hvad der stod i mit bundkorts manual:

The AGP slot onboard supports 1.5V AGP 8X/4X card only. A rip is specifically added to the 8X/4X slot so as to match the AGP 8X/4X card.
To insert a 3.3V AGP 2X card into the AGP 4X slot will damage the system chip and burn the 1.5V circutry.

Så det er en satsning hvis du prøver at bruge dit graffikkort, før du er sikker på hvad dit graffikkort understøtter.
Avatar billede red_martians Nybegynder
01. april 2003 - 11:30 #7
Det akn ses på AGP-stikket...... Er der 2hakker er det et AGP2/4/8x=1.5v(AGP 2.0/3.0) Er der et hak placeret på den foreste halvdel mod skærmstik...er det et AGP1/2x=3.3v(AGP 2.0) og er det placeret på den bagerste halvdel af agp-stikket er det et AGP4/8x=0,8volt. (AGP3.0)Desuden plejer der at være tapper i AGP-slottet, så man ikke kan placere et forkert grafikkort i slottet.
Personligt mener jeg at der er et AGP 4x-kort du har...også er det et AGP2.0 eller beregnet til 1,5volt.
Så let er det...
Sender lige nogle links så du kan se forskel...
Først et AGP 2.0-kort
http://digilander.libero.it/F1Land/3dfxarchive/download/media/gallery/v4-4500-powercolor.jpg
Og så et AGP 1.0-kort
http://digilander.libero.it/F1Land/3dfxarchive/download/media/gallery/v4-4500-press.jpg
Jeg har desværre ikke lige et billede af et aGP 3.0-kort men det har kun det bagerste hak fra AGP 2.0-kortene
Avatar billede hanloven Mester
01. april 2003 - 14:45 #8
Så har jeg fået svar tilbage fra Asus. - Det er virkelig gode nyheder :-)
(som i kan se nedenfor):

ASUS V6xxx/7xxx/8xxx/9xxx support both AGP 3.3V and 1.5V, and it can adjust the working Voltage regarding the voltage key of the AGP Slot on the motherboard. On
the P4 motherboard that only supports 1.5V, the card will automatically set the working voltage to 1.5V.

- Kort og godt :-) (Damn, hvor er jeg glad...)

Takker mange gange. (Vender lige tilbage snarest med point...)

//Hanloven
Avatar billede bansted Nybegynder
04. august 2003 - 20:01 #9
? er Daytona GF4 MX440 så et 1,5 eller 3,3 volt.
jab
Avatar billede red_martians Nybegynder
04. august 2003 - 20:08 #10
helt sikert et 1,5v.... 3,3 høre TNT og Voodoo-kortene til...og det er længe siden!!...faktisk kan du risikere at det er et 0,8volt istedet...men det er bagudkombatibelt med 1,5volt
Avatar billede bansted Nybegynder
04. august 2003 - 20:11 #11
Takker mange gange. (Vender lige tilbage snarest med point...)
jab
Avatar billede hanloven Mester
04. august 2003 - 21:41 #12
Lige en opsumering på mit grafikkort problem (spørgsmålet er jo lidt gammelt, men alligevel..)

Jeg købte alligevel et andet skærmkort, da jeg ikke fik mit V6600 kort til at fungere. Der var et eller andet det ikke var helt kompatibelt...

Bansted: Du skal oprette et nyt spørgsmål før du kan gi point for dit svar.

//hanloven
Avatar billede red_martians Nybegynder
05. august 2003 - 11:01 #13
Ja, jeg mener der er et Geforce(1) 256...og de har altid haft mange probs. De sluger ofte så meget strøm at bundkortet ikke kan følge med. Så det kan meget vel passe!!