Avatar billede shabapete Nybegynder
17. august 1999 - 19:31 Der er 27 kommentarer

PWS igennem netværk?

Jeg bruger Sygate til at komme på internettet med, og da jeg sidder og roder med ASP, og dermed PWS, vil jeg gerne have den mulighed for at folk kan komme ind på på min PWS-server, altså ude fra internettet. Er det overhovedet muligt? Kan det været et eller andet med XXX.XXX.XXX.XXX:100.100.100.2 (100.100.100.2 er min IP på netværket)?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
17. august 1999 - 19:40 #1
Jep

Start/kør/

skriv : C:\WINDOWS\Winipcfg.exe

Så kan du finde dit ip nummer der, skriv det og de kommer til din PWS
Avatar billede shabapete Nybegynder
17. august 1999 - 19:47 #2
Nu kan jeg så slet ikke åben det program (jeg kører NT), men hvis jeg kører et lignende program får jeg jo bare IP'en 100.100.100.1. Men den eksisterer jo ikke for dem ude på internettet, men kun for dem på det interne netværk (de kan også bare skrive mit PWS-domænenavn).
Avatar billede thoeger Nybegynder
17. august 1999 - 19:55 #3
Det er den IP som du blive tildelt af din internet udbyder når du kobler op!! Den kan du finde i status over din forbindelse, eller via ICQ.
Avatar billede thoeger Nybegynder
17. august 1999 - 20:09 #4
Nå......nu ser jeg prøbemet, det er ikke din egen computer der kobler op på nettet eller hvad. Fordi så skal du ikke tage mine ord for gode varer.
Avatar billede rasmus Nybegynder
17. august 1999 - 20:12 #5
1. "winipcfg" i win95 svare til "ipconfig" i NT ... Du kan endda skrive "ipconfig /all" i NT, så får du nogle flere informationer om netværksopsætningen.

2. I "ipconfig" vil du måde kunne finde det ip nummer som du har tildelt dit netkort, samt det ipnummer som din internet udbyder har tildelt din maskine.

3. Den maskine som du køre sysgate på, er det også den maskine som du har pws installeret på? Hvis ikke, tror jeg godt det kan give nogle problemmer, men jeg er ikke sikker. Det kommer vel lidt an på om sysgate kan linke videre til "pws maskinen".

Håber du kan bruge det overstående. :-)

/Rasmus
Avatar billede shabapete Nybegynder
17. august 1999 - 20:18 #6
Det er ikke den maskine der er koblet på nettet der har PWS installeret.
Avatar billede rasmus Nybegynder
17. august 1999 - 20:20 #7
Så ved jeg ikke helt rigtig hvordan man går.

Har du mulighed for at sætte det op i sysgate?

/Rasmus
Avatar billede shabapete Nybegynder
17. august 1999 - 20:24 #8
Det tror jeg ikke. Men jeg vil lige undersøge det nærmere...
Avatar billede Dan Nim Seniormester
17. august 1999 - 20:47 #9
Det sagde du jo IKKE noget om vel !.

Men, hvorfor gør du ikke bare det jeg skrev før, på den maskine som er koblet på nettet ?.
Avatar billede shabapete Nybegynder
17. august 1999 - 20:56 #10
Fordi at alle dokumenter osv. ligger på DENNE maskine og ikke den der er koblet på internet, da det ikke er min.
Avatar billede shabapete Nybegynder
17. august 1999 - 20:59 #11
Der var intet at hente i Sygate :\
Avatar billede Dan Nim Seniormester
17. august 1999 - 21:07 #12
ehh, hvad er problemmet så ?????

Er det ikke internet bruger der bare skal finde din PWS ?

eller er det dig som skal finde PWS'en ?
Avatar billede s Nybegynder
17. august 1999 - 21:11 #13
Hvad pokker er sysgate???
Jeg har PWS installeret på en computer der er tilsluttet internettet med fast ip (den er også på lokalnet). Jeg kan godt gå ind på min IP men når en af mine venner prøver kan han ikke "få forbindelse til serveren".
Avatar billede Dan Nim Seniormester
17. august 1999 - 21:13 #14
s..hvad for et styresystem ?
Avatar billede shabapete Nybegynder
17. august 1999 - 21:30 #15
Altså:

Den maskine der kører Sygate (et program til at dele internetforbindelse med, allá Wingate osv.) er den der også har internetforbindelsen og den er IKKE min og derved ikke der mine ting ligger.
Den anden (denne her) er koblet på netværk sammen med Sygatemaskinen, og på den måde kommer jeg på nettet herfra.

Og andre skal så kunne komme ind på min PWS på denne maskine, altså den der går ud igennem Sygate maskinen.
Avatar billede s Nybegynder
17. august 1999 - 21:39 #16
chatstuff>>> jeg kører med win98. Jeg har wingate installeret men det har vel ikke noget at sige da det er værtsmaskinen.
Avatar billede stoffer Nybegynder
17. august 1999 - 22:59 #17
du har problemer hvis du har en proxy, da den giver alle brugere i netværket den samme IP adresse. Hvor stort er dit netværk? det kan være at du slet ikke kan pga. Proxyen
Avatar billede Dan Nim Seniormester
18. august 1999 - 13:29 #18
s>> Nej...er det dine venner i dit lokal netværk som ikke kan gå ind på serveren ?
Avatar billede s Nybegynder
18. august 1999 - 14:06 #19
Nej... det er dem på internettet. Når de skriver min ip skulle de jo ryge ind i wwwroot på min computer ikke? jeg kører ikke med en proxy-server.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
18. august 1999 - 14:08 #20
ehh. Jep

Hvordan finder du din ip adresse?
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
18. august 1999 - 19:22 #21
På den maskine med modem'et og den med sygate på...laver du en tcp port fx. nummer 85 (nummer 80 er i brug til www servicen) så laver du et link på port 85 til at pege på den ip du har givet den maskine med PWS'en på....Hvis den fx. har nummer 192.168.0.2 så laver du et link fra på port 85 til det ip nummer over i kontrolpanelet til Sygate

Når folk så skal se din pws server skal de bare skrive det IP nummer du har fået tildelt da du ringede op og efterfølgde det med et :85

fx. http://333.333.333.333:85 så kommer de ind på din server

For at se hvilket IP nummer du har fået da du ringede op skal du kører winipcfg filen som ligger i windows biblioeteket...men du skal kører filen på den server med modem'et...ellers får de lokale netværks IP'er
Avatar billede s Nybegynder
18. august 1999 - 22:54 #22
chatstuff>> Jeg ved hvad min ip er. Den er tildelt og jeg har checket med winipcfg.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
19. august 1999 - 02:08 #23
har du selv prøvet at skrive din ip i bowseren ?
Avatar billede s Nybegynder
19. august 1999 - 09:42 #24
Ja... så virker det...
Avatar billede Dan Nim Seniormester
19. august 1999 - 11:38 #25
mærkligt......
Avatar billede morpheus Nybegynder
19. august 1999 - 18:38 #26
ehhh......der findes forskellige IP-klasser...Nogen SPECIELT til Internet, andre SPECIELT og KUN brugt på Intranet....

Jeg mener Klasse A IP'er er Internet...
fx. 195.249.52.81....

<//morpheus\\>
Avatar billede s Nybegynder
19. august 1999 - 19:23 #27
Det er min IP på internettet.