Avatar billede pkorsgaard Nybegynder
31. marts 2003 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

.net

er der nogen her der kan prøve at forklaremig hvad .net er..?? jeg synes ikke helt jeg kan finde noget info om det der er til at forstå.
Avatar billede askhoej Praktikant
31. marts 2003 - 11:29 #1
En artikel om .NET og ASP.NET på dansk:
http://www.googol.dk/articles.aspx?id=1

Hvad er .NET? - artikel fra Microsoft selv:
http://www.gotdotnet.com/team/framework/default.aspx

/askhoej
Avatar billede carpediem Nybegynder
31. marts 2003 - 11:30 #2
Avatar billede burningice Nybegynder
31. marts 2003 - 11:36 #3
.Net er et TLD ?! ;)
Det er også en hel ny måde at lave programmer på, lidt ligesom Java var det dengang det kom frem
Og sidst, men ikke mindst, så er det et buzz-word, som er meget smart at sætte på alle mulige ting... bare fordi det er smart. F.eks. Windows Messenger .Net, Windows .Net, Office .Net, Visual Studio .Net osv. Den tendens er dog aftaget igen... heldigvis, det er jo til at brække sig over. Ligesom dengang Windows XP kom frem... pludselig skulle alt hedde XP.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
31. marts 2003 - 14:05 #4
.NET er det Microsoft eget software, som har til formål at sammenkoble informationer og tekniske enheder. Det anvender Microsoft's eget program kaldet C# (C sharp).

Man kan sige at det er det "nye" programmeringsprog, som cyberprofessor skriver og det nyeste buzz-word fra Microsoft :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
31. marts 2003 - 14:07 #5
mickey777>> .net er ikke noget programmeringsprog... c# er ikke noget program... der er vist noget du lige skal have på plads.
Avatar billede killerfly Nybegynder
01. april 2003 - 10:53 #6
.net er et programmeringsmiljø som indholder ca 30 programmeringsprog som c#, VB.net og mange flere