Avatar billede jladata Nybegynder
30. marts 2003 - 23:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 maskiner på en fat ip

hvordan får jeg 2 maskiner sat på en fast ip...
ved jeg skal sætte den ene op som gataway, men hvordan?
takker på forhånd
Avatar billede human Nybegynder
30. marts 2003 - 23:25 #1
Snakker vi intern eller ekstern ip?
Avatar billede jladata Nybegynder
30. marts 2003 - 23:33 #2
ekstern.
den ene skal bruges som half-life server.
Avatar billede kenp Novice
31. marts 2003 - 09:40 #3
hvilke styresystemer snakker vi om? du har 2 netkort i din hostmaskine (den som skal være gateway?)
Avatar billede jladata Nybegynder
01. april 2003 - 19:48 #4
der er win98 på den der skal stå som gateway med den eksterne ip, og win xp pro på den som skal stå med den ene ip.
forbindelsen går fra adslmodem til switch, som deler forbindelsen ud til 2 maskiner
Avatar billede praetorian Nybegynder
01. april 2003 - 19:51 #5
Så skal du smide 2 netkort i Win98 maskinen og kører Internet Connection Sharing eller finde et stk software på nettet der kan gøre det for dig.
Avatar billede guski Nybegynder
07. april 2003 - 11:18 #6
jladata> ideen med modem og switch er jo fint nok... så mangler du bare et program at dele med og dem er der mange af.. men jeg kan anbefale sygate...
www.sygate.com - det er temelig let at sætte op...

Med hensyn til cs-serveren så skal det sættes op inde i Access Rules....