Avatar billede thomas_tb Nybegynder
30. marts 2003 - 22:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Langsom Asus bærbar

Hej,

Jeg har en bærbar Asus 1,8 Ghz p4 L3800 serie med 256 mb ram. Jeg købte computeren for ca. 3-4 mdr. siden og har løbende haft mange forskellige programmer installeret, som jeg har afinstalleret igen. Den er utrolig langsom. Både under opstart (tager op til 10 minutter), når programmer kører, etc. Jeg kører XP som styresystem. Kan det have noget at gøre med at jeg ikke kan ændre den virtuelle hukommelse? Den er indstillet til min. 384 max 768 mb, men hvis jeg prøver at rette antallet, så genstarter computeren?!?
Håber du kan hjælpe med et svar, så jeg kan få en "normal" computer igen....
På forhånd tak,
TB
Avatar billede wilhardt Nybegynder
30. marts 2003 - 23:02 #1
De 10 minutter er det inden at du kommer ind på skrivebordet ??
Avatar billede thomas_tb Nybegynder
30. marts 2003 - 23:10 #2
ja, det er fra jeg trykker start til at skrive bordet er helt klart, og jeg kan begynde at åbne programmer... hvilket også er ekstremt langsomt....
Avatar billede thomas_tb Nybegynder
30. marts 2003 - 23:12 #3
med "start" mener jeg selvfølgelig, fra at jeg tænder PC'en.
Avatar billede wilhardt Nybegynder
03. april 2003 - 16:08 #4
Hvilket grafikkort sidder i ??
Jeg har før været ude for at ved at opdatere driveren til grafikkortet, så løste det sådanne problemer. Hvorfor - må du ikke spørge mig om.
Jeg havde en hvor jeg installerede maskinen fra ny og det kørte fint lige indtil vi installerede et eller andet program (kan ikke huske hvad det var), og vupti, så tog det 3 min fra man dobb.klikkede på denne computer til man fik ikonerne frem). Dette blev løst ved at installere detonator XP (som er til Nvidia Chipsæt).
Så det er da et forsøg værd !