Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
30. marts 2003 - 22:45 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

For mange useriøse brugere på Eksperten

for mange Useriøse brugere

I min forholdsvis korte tid her på Eksperten har jeg erfaret at der er alt for mange useriøse brugere hvilket jeg syntes er enormt synd da Eksperten er et på mange måder rigtigt godt koncept.
Personligt er jeg selv ved at miste lysten til at deltage her da disse personer med deres gadedrengesprog,deres mange åbne spørgsmål,deres utaknemmelige attitude,osv..
ikke skal have lov til at spilde min tid og ødelægge mit ellers gode humør.
Disse useriøse brugere underminerer jo Ekspertens hjerteblod som netop er muligheden for at få et fornuftigt svar på en given problemstilling.
Jeg beder intrængende om at vi her på Eksperten kan få en mulighed for at blackliste/markering af disse personer med en lille rød prik i flaget under "titel" eller ligende så man ikke behøver spilde sin tid på at læse deres spørgsmål.
Denne liste kunne så feks. fungerer ved at man under personens brugerinfo kunne markere ham/hende som blacklistet dog kun som ens egen interne blackliste uden nogen mulighed for at andre kunne se den.

Og ja ..jeg ved godt at man jo bare kan gå ind og læse folks brugerinfo før man besvarer et spørgsmål ..men efter min mening ville det være en del lettere at kunne blackliste dem efterhånden man støder på dem ..feks. når man læser en eller anden tråd og en af disse "lamme hjerner" sviner andre brugere til eller på anden måde opføre sig på en sådan måde at man ikke gider hjælpe ham/hende.

Og ja ..jeg ved godt at jeg sagtens kan undværes ..jeg er hverken prof eller ufejlbar ..men jeg gider bare ikke spilde min tid.

Og ja ..jeg ved at disse ting har været taget op før ..men har alligevel valgt at poste dette da jeg mener det er Ekspertens hjerteblod der står på spil ..et forum som dette er intet værd uden fornuftige hjælpsomme individer som gider bruge en del af deres fritid på at hjælpe andre mennesker og så er det vel osse vigtigt at tilgodese disse hjælpere ved at lave et system der holder deres spildtid nede på et minimum.

Og ja ..jeg håber på at folk der er enige/uenige giver deres mening til kende så vi snart kan få forbederet dette ellers udemærkede fora.

med venlig hilsen ExNatteRavnen
Avatar billede peet-49 Novice
30. marts 2003 - 22:55 #1
Giver dig fuldkommen ret, det har også været oppe tit nok, men der sker ikke noget, der er allerede en del, der er smuttet, og jeg har da også tænkt på det.
Avatar billede mat Nybegynder
30. marts 2003 - 22:56 #2
De fleste af os har vel vores egen personlige blackliste - men jeg ville ikke have noget imod at kunne holde styr på det med en lille indikator som du foreslår, sålænge den er helt personlig og ikke-synlig for andre end mig selv.

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
30. marts 2003 - 22:57 #3
..men vi har jo trods alt ignorer funktionen, jeg glemmer den bare altid :P
Avatar billede hexya Nybegynder
30. marts 2003 - 23:05 #4
Tja, det er jo ikke for ingenting, at eksperten i også kendes som "sandkassen" :^)
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. marts 2003 - 23:07 #5
Jeg er meget uenig, Langt størstedelen af brugere på E er seriøse og overholder reglerne efter bedste evne. Jeg synes deter sjældent man møder folk der med vilje ikke overholder god tone og spammer eller flamer.
Min ignorer liste indeholder 0 personer, det har ikke været nødvendigt
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
30. marts 2003 - 23:13 #6
mat > ignorer funktionen ..den har jeg ikke lige hørt om ..er det en funktion for pro medlemmer ? ..eller er det bare mig der er lidt bagud :)
Og ja selvfølgelig skal en evt. indikator være helt personelig ellers ville det hurtigt udvikle sig til en større heksejagt og en masse diskution om hvor grænsen går for at blive blacklistet ..hver mand har jo sin egen grænse ganske som irl ;)
Avatar billede mat Nybegynder
30. marts 2003 - 23:13 #7
Jeg vil så osse lige pointere at jeg ikke har mange problemer med useriøse brugere på eksperten overhovedet - min ignore liste er faktisk osse tom - men jeg færdes stort set osse kun i flash hvor vi som sagt ikke har de store problemer, der er kategorier, der er værre....så det er ikke fordi jeg er totalt muggen eller noget (nu ved jeg slet ikke hvad jeg laver i denne tråd?) :)
Avatar billede mat Nybegynder
30. marts 2003 - 23:16 #8
exnatteravnen > Jeg mener ikke at ignorer er et pro-only feature, men jeg kan ikke rigtigt huske det. Tryk på mit brugernavn ude i siden, hvis der kommer en lille menu frem med bl.a. "skjul indlæg" er det ikke :)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
30. marts 2003 - 23:17 #9
hexya > sandkassen :)) ..den havde jeg ikke hørt før.

bufferzone > jeg respekterer din mening ...men som sagt hver mand har sin grænse ..du er måske bare lidt mere tolerant end jeg ..syntes det er flot klaret at du har 0 personer på din liste ;)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
30. marts 2003 - 23:19 #10
mat > jo det har du da ret i ..det er da helt sikkert en funktion jeg vil få meget brug for i fremtiden ..takker :)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
30. marts 2003 - 23:26 #11
mat > Det var jo faktisk en sådan funktion jeg efterlyste ..nu bliver jeg sg lidt flov ..håber ikke at jeg efter dette spørgsmål fremstår som en "useriøs bruger" ;) ..men jeg havde altså ikke lige været opmærksom på den ..håber i kan bære over med mig :)
Avatar billede mat Nybegynder
30. marts 2003 - 23:29 #12
hehe, jeg glemte den jo osse, og jeg har været her to år :P
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
31. marts 2003 - 00:06 #13
Måske ville det være en god ide at der under ens brugernavn fremgik hvor mange point man havde ude ..på den måde ville det være let at finde ud af om man var en useriøs bruger ..hvis en person feks. har 815 point ude så kunne man så lige slå et smut forbi hans brugerinfo og se om der var ugler i mosen.
Avatar billede serverservice Praktikant
31. marts 2003 - 00:43 #14
->exnatteravnen, Du kan da ikke bare gå fra os....
Ja her er mange små drenge som helre skulle spille på deres pcér, men man opdager hurtigt hvem. Se bare på formuleringen af spørgsmålet - noget er næsten sort snak.
Men det er jo op til en selv at frasortere - eksperten er jo for alle og det er egentlig ok, men ideen med visning af pointforbrug ville være ok.
"Sandkassen" er da et godt udtryk.
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
31. marts 2003 - 01:19 #15
dannyboy > nej det gør jeg nok heller ikke men gider som sagt bare ikke at spilde min tid ..jeg er helt er enig med dig i af Eksperten er for alle og lige akurat derfor ville det være rart med en evt. mulighed for at se hvor mange point folk havde ude lige under deres brugernavnet netop for at tilgodese fornuftige og hjælpsomme brugerer og holde deres spildtid nede på et minimum.
ps "sandkassen" er da okay så længe der ikke kommer for mange kattekillinger forbi og skider i den ;)
Avatar billede rbnh Nybegynder
31. marts 2003 - 02:36 #16
->exnatteravnen, desværre jeg kan fuldt ud tilslutte mig din mening.
Jeg synes det er engod ide´med en blacklistefunktion - kunne eks, være på flere niveauer eks.v. være med en kode eller * angivelse hvor eks.v. 5 stjerner ingen anmærkninger - o stjerner mere end 10 anmærkniner.
Det er meget sjældent, at jeg giver min mening til kende, idet jeg er blevet træt af manglende respons på ens bemærkninger m.m. til en brugers anmodning om hjælp og i mange tilfælde så går der et stykke tid og så accepterer spørgeren selv sine egene kommentarer og med dermed manglenden honorering af andres brugeres hjælpsomhed - bl.a. derfor er jeg kun på Eksperten en sjælden gang.
Af man selv kan lave en ignorerliste er da en mulighed; men en måde at give en bruger en anmærkning er lang nemmere for alle og langt af foretrække.
Avatar billede robotten Praktikant
31. marts 2003 - 08:50 #17
Jaeg bakker op. Har selv i sin tid lavet et lign. indlæg. Men som rbnh så srigtigt skriver, sker der ikke rigtigt noget. Self. er der ignorer funktionen, men den glemmer ogdå jeg at bruge. Alt for ofte sker det, at jeg svarer på et spm. så hurtigt, at jeg ikke lige får set brugernavnet, og derfor ikke når at kunne si brugeren frs. Har ingen blackliste, og vil heller ikke gå og huske på dårlige brugere.
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
31. marts 2003 - 22:15 #18
Jeg takker for jeres indlæg og håber at vi henad vejen kan få nogle flere værktøjer til at gøre det lidt lettere at være bruger her på Eksperten ..for som rbnh også er inde på så er der mange gode ressourser at hente i de brugere der holder sig lidt i baggrunden eller besøger Eksperten sjældent pga. alle disse "jeg vil skide på alt og alle" brugerer der florerer her på sitet.

ps ..ville jeg kunne tillade min at poste en link til denne tråd under kategorien "forslag" uden at få problemer ud af det ?

MVH ExNatteRavnen
Avatar billede serverservice Praktikant
31. marts 2003 - 22:30 #19
Hvad med en visning af hvor mange point folk har givet sig selv?
Ville det ikke være ok
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
31. marts 2003 - 22:59 #20
dannyboyd > personligt tror jeg det ville ende i formange besøg i brugerinfoen da brugerer der har været tilmeldt længe sagtens kunne have givet sig selv  1000 point over feks. 1 år ..og straks ville man tjekke hans brugerinfo.
jeg helder mere til at man skulle kunne se "point ude" under ens brugernavn ..der ville efter min mening give mindre spildtid.
MVH ExNatteRavnen
Avatar billede serverservice Praktikant
31. marts 2003 - 23:03 #21
jamen i procent af hvor mange han har givet ialt.
Hvis han for eksempel har givet sig selv 70% af oprettede spm. lugter det lidt ikk?
Hvad synes du om ideen?
Avatar billede blyno Praktikant
31. marts 2003 - 23:08 #22
Vil hellere have en whitelist end en blacklist.
Dvs. en eller anden form for at andre kunne sige god for en bruger istedet. For hvis der blev lavet en "officiel" blackliste vil det jo egentligt være det samme som at lukke brugeren - for hvem vil egentligt svare en der er blacklistet ? (andre end pointliderlige brugere, som man så kunne diskutere om selv skulle blacklistes) Dette vil bare opfordre useriøse brugere til at konstant at oprette nye brugerer..
Nææh så heller et forsøg på opdragelse af "rødderne" :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
31. marts 2003 - 23:17 #23
->Blyno Jeg har ikke sagt blackliste, og er heller ikke fortaler for det, bl.a. af samme grund som du nævner.
Men lidt mere info om brugere som konstant lukker deres egne spm. og scorer deres egne point. Det er da ok hvis brugeren selv kommer løsningen, men ikke hver gang 5 andre har siddet og fodret ham med viden og løst problemet.
Avatar billede rbnh Nybegynder
31. marts 2003 - 23:31 #24
Jeg synes lige jeg vil gøre opmærksom på om man måske ikke kunne afskaffe muligheden for selv at kunne få point retur også selv om spørgeren selv er kommet med svaret.

Mange gange så gelmmer spørgeren jo, at det er kommentarer fra andre, der har ledt spørgeren hen på den rigtige løsning.

Jeg mener også, at når nu der er et pointsystem ja så lad point komme dem til gode, der ofrer deres tid med at skrive kommentarer og i de fleste tilfælde så er det jo også ganske fornuftige kommentarer.

Hvis man afskaffer muligheden for at spørgeren selv får point retur, ja så tror jeg også der vil komme færre useriøse spørgsmål og at der vil komme flere kommentarer / svar fra andre brugere.
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
01. april 2003 - 00:05 #25
dannyboyd > hvis man brugte procentudregning ville det helt sikkert være en udemærket ide.

blyno > ideen med en whitelist har jeg også tænkt på ..har du nogle forslag til hvordan den skulle fungerer.

rbnh > jeg kan godt se hvor du vil hen ..men  hvis nu en bruger har åbnet et spørgsmål og 10 forskellige har svaret og brugeren ikke lukker spørgsmålet ..hvem af de 10 skulle så have pointene ..og hvornår ..og hvem skulle adminstrerer dette.
Eksperten kunne selvfølgelig implanterer et script der "auto uddeler" pointene efter feks. 2måneder hvis spørgsmålet ikke er lukket ..men dette vil jo sikkert afføde en masse "pointgribbe" der vil gå på jagt efter gamle ulukkede spørgsmål og bare smide et svar med et "komma" og tjene en masse ufortjente point på det.
MVH ExNatteRavnen
Avatar billede fromsej Praktikant
01. april 2003 - 16:49 #26
Debatten om en Blacklist/hvidliste kører her:
http://www.ebruger.dk/forum/message.asp?id=70
Min lille .txt fil indeholder nu heller ikke ret mange navne, men jeg er blevet meget flittigere til at lige tjekke brugerinfo, inden jeg besvarer noget.
Det er tosset at droppe Eksperten pga. nogle, heldigvis, få personers uheldige opførsel.
Avatar billede tofferman Nybegynder
01. april 2003 - 18:40 #27
Jeg er meget enig i, at det er p.... irriterende med de useriøse brugere herinde. Jeg mener dog ikke at det er specielt udbredt.

Det som jeg synes er langt værre, er de brugere som absolut skal rende rundt og lege politimand så snart man ikke lige danser efter deres pibe. Dermed mener jeg faktisk at exnatteravnen skulle tage og lade være med at skabe sig her:

http://www.eksperten.dk/spm/332229

Og her på min egen side:

http://www.toflo.dk/forum.asp?traad_id=41

Hvor han iøvrigt ikke har kunnet finde ud af, at nøjes med at registrere sig under mindre end TRE gange, oven i købet med følgende e-mail adresser:

suckmy@hotti.com
trætafdig@hotmail.com

Selv har jeg i tidens løb deltaget i 313, oprettet 62 og besvaret 77 spørgsmål her på eksperten. Og jeg har altid gjort det i en seriøs ånd, og har altid opført mig efter reglerne. Jeg er dybt taknemmelig for Eksperten, hvor jeg har lært en hulens masse om computere, og haft nogle fornøjelige timer. Men sådan en opførsel kan godt nok pisse mig af!
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
01. april 2003 - 23:19 #28
fromsej > takker for linket :)

tofferman > Hva ..blir du ved ??

Hvad der pisser dig af ..kan jeg slet ikke tage mig af ! ..læs lige dine egne indlæg igen ..jeg vil da aldrig kunne tage dig seriøst !

Forøvrigt har Jeg har aldrig skrevet at det var mig der skulle have pointene ..bare at du burdte tage at uddele dem! ..så bland dig lige helt udenom hvor mange point jeg har!

Hvad angår din "hjemme-side" så oprettede jeg mig men kunne ikke logge ind ..derfor oprettede jeg mig igen ..og igen ..og så virkede lor...
mine e-mail adresser var fiktive og forøvrigt markeret som skjulte..jeg tilmeldte mig kun for at kunne skrive det indlæg jeg gjore ..jeg ville da ALDRIG kunne drømme om at tilmelde mig en side som din for andet!

ExNatteRavnen
Avatar billede serverservice Praktikant
01. april 2003 - 23:27 #29
->exnatteravnen, Ja nu må vi ikke håbe han tar dit valg af emailnavne personligt *g
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
01. april 2003 - 23:37 #30
dannyboyd > ja det må vi jo håbe ;)
Avatar billede tofferman Nybegynder
02. april 2003 - 08:28 #31
exnatteravnen > Jeg vil lige gøre opmærksom på, at du har placeret dette spm under "Fri debat", så jeg kan skrive lige så tosset jeg vil.

Humlen i det hele er, at jeg ikke mener at sølle 5 dage til at give point er et problem. Problemet ligger hos de idi.... der bare lader deres spørgsmål ligge og flyde når de har fået deres svar. Iøvrigt mener jeg ikke engang, at det er så stort et problem. Af de 324 spm som jeg nu har deltaget i, er der kun 35 der ikke er blevet lukket.

Men det kan selvfølgelig være, at der er andre som oplever noget andet.

Ignorer-funktionen følger KUN med, hvis man har Eksperten Pro.

http://www.eksperten.dk/pro.phtml
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2003 - 10:51 #32
->Tofferman, exnatteravn. Det er da ok at man kan vente nogle dage på lukning af spørgsmål når svarene er givet - medmindre man har en anden aftale. Så har brugeren måske også fået testet tingene.
Det er jo frivilligt at deltage så man kan vel ikke kræve at alle parter er aktive i spørgsmålet ved bestemte tidspunkter.
Men er man inde for at godkende en løsning- Ja er det så ikke naturligt at lukke spørgsmålet, med det samme-sådan at ikke andre spilder energi på noget der er færdig?
Avatar billede popsy Novice
02. april 2003 - 12:39 #33
Ni samtalen lige går på useriøse brugere.: http://www.eksperten.dk/spm/336275
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2003 - 13:41 #34
->Popsy politimand, synes ikke rigtig jeg vil tage de små drenge alvorligt, på dit link? Men de vil sikkert juble hvis nogle lod sig pisse af pga spm.
Avatar billede popsy Novice
02. april 2003 - 13:53 #35
danny> Har du et problem med regler?

Eksperten regler punkt 2.1.3.: Det er ikke tilladt at spørge efter eller poste indlæg eller linke til materiale med anstødende eller krænkende indhold.

Punkt 2.2.: Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone.
Ydermere står der samme sted.: Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

Så drop lige din morskab med mit nick.
Avatar billede lrd Nybegynder
02. april 2003 - 13:53 #36
synes godt nok dette emne tit er oppe herinde :)))
Avatar billede popsy Novice
02. april 2003 - 13:55 #37
Desuden synes jeg da det er rigtigt charmerende at fremtidige E-.brugere kan finde indlæg vedr. Kylie Minogue og "fridt udsyn til hendes præmiefjams"

Synes du ikke det?

:(
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2003 - 14:15 #38
Nu har jeg ikke set den - endnu *g
, men jeg gider ikke bruge energi på sandkassens små drenge.
Sådan er det.
Avatar billede lrd Nybegynder
02. april 2003 - 14:23 #39
LoooL
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
02. april 2003 - 21:15 #40
Tofferman > Klart at du kan skrive lige så meget du har lyst til her.
Jeg er da osse enig med dig i at 5 dage ikke nødvendigvis giver anledning til et problem ..men helt ærligt tof vil du så ikke også give mig ret i at når man feks. lover andre brugerer at logge ind kl 20.00 og uddele point  og ikke lader høre fra sig i 5 dage ..ja så stiller man da sig selv lidt i skudlinen ..ik ..nå det så er skrevet så syntes jeg vi skal begrave stridsøksen her og bruge vores tid  her på Eksperten lidt mere positivt end det har været tilfældet de sidste par dage ..hva siger du til det.
Noget helt andet er at ignorer-funktionen altså fungerer for alle brugerer ..men du fik mig gjort helt i tvivl så jeg måtte lige afprøve den igen hvilket resulterede i at nu kan jeg ikke se et eneste af lrd´s indlæg mere :( ..nå men ingen skade sket ..forhåbenligt kan det laves om igen :)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
02. april 2003 - 21:31 #41
hvis nogle skulle være intresseret så kan man fortryde en ignorering her http://www.eksperten.dk/ignorer.phtml ..så blev jeg det klogere og 10 point fattigere :))
Avatar billede tofferman Nybegynder
03. april 2003 - 21:51 #42
Jow exnatteravn. Jeg gider heller ikke mere nu. Men jeg VIL som sædvanlig have det sidste ord he-he...og det kommer her.

Den aften kom der noget i vejen, som jeg ikke vil dele med folk her. Det beklager jeg meget. Vi bliver nok aldrig enige om alting, og hul i det.

Vi er i det mindste enige om, at stedet her er til for at hjælpe hinanden, og at de folk som ikke lukker deres spørgsmål er nogle røvhuller.

Og lad os så komme i gang med at hjælpe hinanden for fanden :-)

Nu begynder jeg snart at tude *GGG*
Avatar billede lrd Nybegynder
03. april 2003 - 21:52 #43
Du fik altså ikke det sidste ord *LOOL* godnat alle
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
04. april 2003 - 05:00 #44
Ird > nej det sidste ord er altså mit ;) ..godmorgen til alle :))
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
04. april 2003 - 05:01 #45
tofferman > oki ..alt er glemt :) ..jeg var forøvrigt inde på dit site for at slette mine brugeroplysninger men kunne af en eller anden grund ikke logge ind ..så hvis det er muligt og du gider så har du min tilladelse til at slette dem.
Det ville forøvrigt være  en god service for dine brugerer hvis de havde en mulighed for at få deres adgangskode sendt til den e-mail adresse de skriver på under brugeroplysninger hvis de skulle havde glemt den.
MVH ExNatteRavnen
Avatar billede tofferman Nybegynder
04. april 2003 - 12:15 #46
Ok, det gør jeg. Jeg deaktiverede din brugerkonto.
Den funktion du nævner arbejder jeg på i øjeblikket.
Mvh
Tof
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
07. april 2003 - 17:21 #47
tof > takker :)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
09. april 2003 - 01:01 #48
lukker og slukker ..takker for en god debat :)