Avatar billede guffiman Nybegynder
30. marts 2003 - 22:42 Der er 12 kommentarer

D-LINK DI-604 virker nogle gange og andre ikke.

HEy jeg har lige fået adsl. eftersom vi har flere computere har vi købt en D-LINK DI-604 det er da også meget fint. undtagen når den ikke virker, for der sker nemmelig det at cirka 3 ud af 4 gange (kun på 2 (xp og 2000) ud af 3 (2000) computer (den sidste kørre perfekt)) ikke kan have forbindelse verken til nettet eller på LAN. når den så ikke virker kan man genstarte og lave alt det man vil, den kommer ikke til at virke aligevel, efter et stykke tid (det er forskælligt hvor lang tid, nogen gange meget lang tid andre gange ikke) virker det så igen. Men hvis man sætter den direkte til modemet virker den fint.

Personligt tror jeg at det er noget med portene det er galt med, men jeg er ikke sikker.

P.S. det skal lige siges at det er tele2adsl jeg køre med (512 / 128)

P.P.S. hvis jeg skal have messenger til at sende filer hvilke porte skal jeg så åbne og hvordan?

/thomas - der håber på hurtigt svar, og at det kommer til at virke.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
01. april 2003 - 10:47 #1
jeg har lige købt selvsamme router, og har faktisk haft lidt af det samme problem, det løste jeg ved at gå ud i cmd.exe og skrive ipconfig/renew så alle netværkskort bliver fornyet, og så sætte gatewayen på di604eren til det udbydren ny sagde den skulle være...altså skal du ikke bruge den gateway routeren foreslår men den du har fået tilsendt da du oprettede dit adsl..

det virkede for mig....har 2 computere og en bærbar kørende via denne konfiguration.

Bemærk at det ikke altid er port 1 i switchen computer 1 skal være i, det er bedre med port2
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
02. april 2003 - 14:15 #2
Har ikke haft nogle problemmer, med min D-Link Router. Har 3 maskiner på, 3Win XP, skal til at sætte en Win2K Server op, og UNIX. Har sat Routeren til at kører DHCP-Server, har sat at på 2 af de maskiner der køre har "Fast" IP, altså for tildelt via MAC adr. PÅ grund af FTP. Jeg har ingen problemmer med den overhovedet. Jeg har heller ikke Firewall installeret på den. Da jeg skal have min UNIX til at køre Firewall. Men har i store problemmer med den ring til D-Link på. 72 27 42 00
Avatar billede guffiman Nybegynder
03. april 2003 - 19:12 #3
cool-wil >>> jeg har prøvet at sætte gateway'en til det som min udbyder siger, og det med portene har jeg også prøvet.

hell keeper >>> jeg vil lige prøvet at ringe til dem, og så se hvad de  siger til det.

Til jer begge >>> Kan i sende / modtage filer over messenger for det kan jeg ikke, hvis ja hvad skal jeg ændre for at det virker???
Avatar billede garfildkat Nybegynder
14. april 2003 - 03:04 #4
jeg har også den type router og har ikke det der ligner problemmer
jeg har 3 win98 2 win95 4 winxp pro jeg har en swits sat efter routern
det kører bare
routern er sat til at scupe fra 1 til 254 på DHCP ingen firewall
jeg har haft 17 PCer sat til på samme tid
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
16. april 2003 - 20:14 #5
Jeg har samme problem, hvordan finder man ud af at sætte di-604 op med firewall så den kører med mesenger voice og fildeling?
Avatar billede guffiman Nybegynder
16. april 2003 - 21:14 #6
Ja nu går det da helt galt, nu kan jeg slet ikke få forbindelse med min router, så jeg ringede til d-link, de siger mærkeligt nok at det er min computer det er galt med, hvad jeg så ikke kan forstå er at de andre 2 heller ikke virker, men det (undskyld sproget) fattede han ikke.

Jeg vil nu prøve at snakke med en it selskab om det, og hvis de heller ikke kan få den til at virke så bytte den.

/MS

P.S. k.rassmussen >>> jeg har hørt at man ikke kan bruge det sammen med adsl, men når jeg prøver udenom min router så virker det fint, så det kan jo ikke passe. kan du ikke lige hvis du finder ud af det så skrive til mig (bare her i denne samtale)?
Avatar billede guffiman Nybegynder
16. april 2003 - 21:16 #7
P.S. hell_keeper, dit svar har ikke hjulpet, så jeg afviser det.'

/Thomas - som også er MS, jeg hedder bare ms et andet sted
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
16. april 2003 - 23:54 #8
>> Thomas - /MS << jeg har den router der hedder DI-604n den kører på webspeed fra TDC hybridnet. Min svoger bruger den samme på TDC ADSL
Avatar billede guffiman Nybegynder
21. april 2003 - 23:00 #9
hmmmm k.rasmussen hvad kan jeg bruge det til??? (for at det er et svar)

/thomas
Avatar billede mmoe Nybegynder
07. maj 2003 - 13:58 #10
Jeg mener at du skal lukke op for port 1863 for at kunne sende filer over msn messenger'en.

lav en virtuel server på port 1863 pegende på din faste ip til den maskine som skal kunne modtage filer.

/mmoe
Avatar billede mmoe Nybegynder
07. maj 2003 - 14:16 #11
Og så lige for at blive klogere, så fandt jeg lige noget nyt omkr. denne opsætning.

File transfer
For the file transfer procedure to work, the TCP connection needs access to ports 6891 to 6900, as well as a valid IP address. If none of these ports are open or the IP address doesn’t get translated, the connection will fail.

/mmoe
Avatar billede guffiman Nybegynder
07. maj 2003 - 17:04 #12
jo, det kan være det virker, jeg kan detsværre ikke afprøve det endnu, da vi lige har sendt den over til min mors arbejdes edb-firma.
Jeg lader spørgsmålet stå åbent da vi måske får samme slags router igen, og det så vil være rimeligt at mmoe får nogle af pointne for svaret om fil overførelse i msn messenger (hvis det virker).

/Thomas