Avatar billede drud2003 Nybegynder
30. marts 2003 - 21:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netkortproblemer ?

Jeg har et stk. bærbar computer med et netkort SiS 900. Denne computer kører FINT på ADSL på en adresse og gerne sammen med andre samtidigt. Når jeg så forsøger at komme at på hos en bekendt via hans ADSL hvor adskillelige andre computere kører fint virker det ikke. Jeg kan se denne fejlbesked i W2000's fejllog.

Rettigheden til IP-adressen 192.168.100.11 for netværkskortet med netværksadressen 00A0CCD9F8C5 blev nægtet af DHCP-serveren 192.168.100.1 (DHCP-serveren sendte en DHCPNACK-meddelelse).

Jeg har prøvet denne PC alene og skiftet kabler o.s.v. men intet hjælper. Hvordan kan lige præcis den ene PC ikke komme på nettet på det ENE sted når adskillelige andre PCere kan bruges begge steder uden problemer ????

Lad mig få nogle gode råd - fif - jeg håber at forsøge igen til påske på den pågældende adresse igen.
Avatar billede capuno Nybegynder
30. marts 2003 - 22:12 #1
Åben en kommando promtp
Skriv ipconfig /renew
Og dine problemer skulle være overstået ;-)
Avatar billede drud2003 Nybegynder
30. marts 2003 - 22:16 #2
Er prøvet uden held - men prøver gerne igen næste gang jeg får muligheden. Forstår ikke hvorfor den ene PC - det ENE sted skulle have behov for det ?
(skulle det mod min forventning virke får du points...)
Avatar billede wilhardt Nybegynder
30. marts 2003 - 23:12 #3
Prøv evt. at give den en fast IP 192.168.100.13 og se om den så vil
Avatar billede kenp Novice
31. marts 2003 - 09:18 #4
Det kunne tyde på at Den IP adresse som du sikkert har sat til i din computer, ikke ligger inden for det range som DHCP servere udbyder!

og det skulle virke det som capuno skriver.

Ellers skal du hjem i din egen router og ændre tiden på hvorlang tid du beholder den adresse.
Avatar billede hsloth Novice
31. marts 2003 - 22:15 #5
Afhængigt af hvad det er for en DHCP server din bekendte har kan der være forskellige problemer :

1. der er simpelt hen ikke flere adresser i den adresse range som DHCP serveren deler ud fra.
Løsning : gør adressepoolen større eller release nogle af de adresser der bliver brugt.

2. DHCP serveren bruger en eller anden form for autorisation af klienterne f.eks. baseret på deres MAC adresser

Løsning: Tilføj MAC adressen for din maskine til din bekendtes DHCP servers autorisationsliste
Avatar billede drud2003 Nybegynder
12. april 2003 - 15:26 #6
Jeg har nu prøvet de fleste råd .
IPCONFIG /RELEASE giver dette resultat .  "Alle netværkskort tilsluttet DHCP har ingen DHCP-adresser. Adresserne blev automatisk konfigueret og kan ikke frigives."
IPCONFIG /RENEW giver dette resultat. "Følgende fejl opstod, da netværkskortet LAN-FORBINDLSE 2 blev fornyet : DHCP-serveren er ikke tilgængelig."

Begge netværkskort i denne PC viker perfekt hos Cybercity, men IKKE her hos Dansk Kabel TV. Til gengæld har jeg nu prøvet to andre pc-ere hos begge udbydere UDEN problemer.... ?!?

Jeg går ud fra at det er dansk Kabel TV der administrere DHCP-serveren og de har ikke fået oplyst nogen mac-adresse og jeg kan vel ikke selv gøre noget ved adressepoolen - vel ?
Avatar billede wilhardt Nybegynder
12. april 2003 - 17:26 #7
Prøv at sætte en hub imellem switchen og din computer
Avatar billede drud2003 Nybegynder
12. april 2003 - 19:30 #8
Se nu er det sådan at det virker med de 2 andre PCere samtidigt eller alene enten DIREKTE til kabelmodemet eller via min Swith. Derfor tror jeg det ikke er i den retning der skal søges...
Avatar billede wilhardt Nybegynder
13. april 2003 - 10:41 #9
Jeg ved godt at det lyder mærkeligt, men det virker hjemme hos mig selv. Hvorfor ? Det ved jeg ikke.
Avatar billede drud2003 Nybegynder
14. april 2003 - 21:30 #10
Så fandt jeg selv svaret...efter at have talt med dansk kabel tv.
Deres udstyr huske MAC-adressen for sidste PC pr. modem i 5 timer....så da jeg imorges startede op fra scrath uden at tænde gammel PC, men kun den nye kom jeg på.... til gengæld måtte jeg vente 5 timer før den gamle var på igen.

For at undgå dette problem SKAL der investeres i en router.

Da jeg i sin tid havde to andre PCer på nettet via KabelTV var jeg enten heldig tidsmæssigt eller også skyldes den nye logik at de har skiftet fra statistisk til dynamsik IP-adresse.

Problemet er løst.
Avatar billede drud2003 Nybegynder
14. april 2003 - 21:31 #11
Så fandt jeg selv svaret...efter at have talt med dansk kabel tv.
Deres udstyr huske MAC-adressen for sidste PC pr. modem i 5 timer....så da jeg imorges startede op fra scrath uden at tænde gammel PC, men kun den nye kom jeg på.... til gengæld måtte jeg vente 5 timer før den gamle var på igen.

For at undgå dette problem SKAL der investeres i en router.

Da jeg i sin tid havde to andre PCer på nettet via KabelTV var jeg enten heldig tidsmæssigt eller også skyldes den nye logik at de har skiftet fra statistisk til dynamsik IP-adresse.

Problemet er løst.