Avatar billede casio151 Nybegynder
30. marts 2003 - 19:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

PC & TV

Jeg har et GeForce 2 MX440, men når jeg skal have billedet over på Tv'et bliver skærmbilledet dårligere end på en pc-skærm. Kan man ikke få et eller andet program, som kan gøre billedet og teksten lidt tydeligere?
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 19:10 #1
Nej det kan du ikke, billedet på tv'et er dårligere end en computer skærm. Desværre.
Avatar billede casio151 Nybegynder
30. marts 2003 - 19:11 #2
Men kan man ikke gøre et eller andet? Det behøver jo ikke lige være topkvalitet. Min fætter har også sluttet sin computer til tv'et, og det er bedre kvalitet, men det samme grafikkort.
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 19:12 #3
Sætte opløsningen ned til 640x480.
Avatar billede soreno Praktikant
30. marts 2003 - 19:13 #4
Du kan sætte opløsningen ned til f.eks. 640x480.
Avatar billede casio151 Nybegynder
30. marts 2003 - 19:13 #5
Det er den på, når jeg har sat tv'et til computeren.
Avatar billede casio151 Nybegynder
30. marts 2003 - 19:14 #6
Den kan værken komme højere eller lavere end 640x480
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 19:14 #7
Købe et nyt fjernsyn med god kvalitet på billedet:)
Avatar billede phrame Nybegynder
30. marts 2003 - 19:14 #8
det kommer meget an på dit tv... mange hz det kan tage... plus en MEGET vigtig ting er at du skal sætte hz niveau helt ned til 60hz på din computer inden du skifter over til tv'et.... dette kan hjælpe på billedkvaliteten... men vigtigst af alt... du ødelægger ikke dit tv.... hz'en ændres pga tv ku er 50/60hz
Avatar billede casio151 Nybegynder
30. marts 2003 - 19:14 #9
Ej, jeg har lige købt et helt nyt 29"
Avatar billede casio151 Nybegynder
30. marts 2003 - 19:15 #10
Okay, jeg vil lige se, hvor mange Hz tv'et er på.
Avatar billede phrame Nybegynder
30. marts 2003 - 19:17 #11
men geforce3 har ret... pc-tv kompabiliteten er skod fra starten, næsten lige meget hvad du gør. Det hjælper kun at se på tv'et længere væk, så du ikke ligge mærke til så mange fejl...  men prøv i første omgang at sætte dit hz-niveau ned...
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 19:19 #12
Jeg har også hørt ati radeon skulle have bedre tvout kvalitet.
Avatar billede phrame Nybegynder
30. marts 2003 - 19:22 #13
om det tv er nyt eller ej kan være lige meget... enten er det 100hz eller eller 50/60hz.. thats life...
Avatar billede bigidiot Nybegynder
30. marts 2003 - 19:42 #14
Nvidias tv-out er bare generalt af meget dårlig kvalitet!
Jeg tror din fætter har et ATI kort
Avatar billede phrame Nybegynder
30. marts 2003 - 19:54 #15
øeh... @bigidiot... der står han har det samme kort...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2003 - 20:28 #16
Opløsningen på et billedrørs tv er rimgere end 640*480, så det kan aldrig blive lige så godt som på en PC skærm. Men det er godt nok til at se Film på.

Vil du vahe bedre opløsning end det skal du købe et fladskærms TV!
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 20:29 #17
Er du overbevist om at det ikke kan lade sige gøre for dig at få bedre kvalitet?:)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2003 - 20:30 #18
Standart opløsningen på en TV skærm er: 544 x 372
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2003 - 20:36 #19
100 eller 50Hz har intet at gøre med opløsningen på din TV skærm, lige som det ikke har noget at gøre med opløsningen på din computer skærm.

Det er heller ikke afhængigt af dit grafik kort. TV skærmen er ikke til højopløsnings TV, så når der kommer HDTV (High Definition Television) om nogle år, så er CRT (billedrøret) skærmen sikkert også død.

Flere billedrørs producenter har stoppet produktionen af 15" og 17" billedrør, da det ikke længere er rentabelt. Udviklingen og opløsningen på fladskærme (Plasma og LCD) går så hurtig at det ikke kan betale sig at lave CRT (Catode Ray tube) mere. I dag er det muligt at få 32"+ LCD og 72"+ Plasma skærme.

Endvidre er der udvikling af OLED, en papir tynd skærm der i modsætning til LCD skærme ikke skal have backlight og dermed bruger meget mindre strøm.
Avatar billede phrame Nybegynder
30. marts 2003 - 20:57 #20
@james_t.dk> 100/50 hz har ikke noget med selve opløsningen at gøre, rigtigt nok. men jeg har oplevet flere gange også her på exp.dk at folk har fået deres tv'er ødelagt pga et for højt hz niveau og hvor sænkningen af hz'en hjalp faktisk på at få en lidt skarpere billede. Jeg prøvede det selv da jeg havde et tv, som nu er droppet til fordel for divx/xvid og computer afspillede dvd'er, og der hjalp der altså
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2003 - 22:07 #21
phrame>> Skærm frekvensen skal ikke påvirke SVHS eller Composite signalet, med mindre ens grafik kort er dårligt og ikke overholder standarterne for SVHS/Composite. Hvis en sådan frekvens overlejres på TV signalerne vil dette ødelægge billed kvaliteten, men ikke selve TV'et.