Avatar billede bigidiot Nybegynder
30. marts 2003 - 18:56 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

tdc opkaldsnummer !!HASTER!!

Hej...
Jeg skal sætte bredbånd op for en af mine venner... men når man kyler den bredbånds cd i og indtaster brugernavn+password vil den os ha et opkaldsnummer!!??
Hvad er det ?!?!
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:04 #1
Ring på: 80 80 80 17
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:04 #2
Altså det er kunde center til TDC Kunder
Avatar billede bigidiot Nybegynder
30. marts 2003 - 19:08 #3
Jamen de har lukket for deres kunde service idag.. skal bruge det nummer!
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:10 #4
Så må du jo bare vente til imorgen :) Der er ikke andet for.
Avatar billede bredker Nybegynder
30. marts 2003 - 19:10 #5
du skal da ikke bruge et opkalds nr til tdc bredbånd
jeg har det samme men er aldrig stødt på dette
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:10 #6
Eller, har du prøvet at kigge lidt i de papir/manuel du har fået med ?
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:11 #7
bredker >> Lige præcis...Jeg skal heller ik bruge et opkalds nr...

bigidiot >> Tror du ik at du har installeret det forkert som en 56k linie ?
Avatar billede bredker Nybegynder
30. marts 2003 - 19:13 #8
se om der er noget her du kan bruge
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2542.htm
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:15 #9
bigidiot >>> Jeg kommer lige til at tænke på noget. Kører du med Xp ? også skal du logge på nettet, også spørger den efter et opkalds nr. ?
Avatar billede bigidiot Nybegynder
30. marts 2003 - 19:19 #10
Deb vil have brugernavn og password hvilket jo også er ualmindeligt....
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:20 #11
bigidiot >> Ja, men er det når du skal logge på via en lille firkantet dialog boks, den siger det ?
Avatar billede bigidiot Nybegynder
30. marts 2003 - 19:21 #12
Ja.. den spørger efter brugernavn og adgangskode...
Og så når man kigger i indstillinerne står opkalds nummer til 0000000
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:22 #13
bigidiot >> Men jeg tror godt at jeg ved hvad dit problem er, for jeg har haft det samme med en af mine venners Bredbånd. Det du skal gøre er at ringe ind til TDC når de har åben, også for du lavet et nyt password osv... Også kan det os være at din port at lukket derinde lige nu, så den skal du muligvis også have åben af dem. Også skulle det fungere efter 15 min. MEN!! du bliver nødt til at vente til de har åbent igen.
Avatar billede bigidiot Nybegynder
30. marts 2003 - 19:24 #14
Jeg har lige ompartitioneret hans computer med fdisk.. det virkede før ?!
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:25 #15
bigidiot >> Hmm virkede cd´en før på Xp ? Det forstår jeg ik helt noget af...
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:25 #16
bigidiot >> Men hvis du vil være sikker på at have en forbindelse op at stå imorgen... så gør det jeg har skrevet.
Avatar billede bigidiot Nybegynder
30. marts 2003 - 19:29 #17
Før kørte han 98 og nu har jeg installeret 2000!
Før kunne han godt komme på!
Det må da også være til at få til at virke nu!?
Avatar billede matz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:31 #18
Jeg kan kun sige det jeg ved :)
Avatar billede zub-zero Nybegynder
30. marts 2003 - 20:41 #19
for det første... bruger han router? hvis ja skal der ikke bruges opkaldsnummer da routeren holder styr på dette.. hvis ikke skal det software der følger med bruges til at kalde op (hvis det er xp skal der vidst hentes en nyere version) i denne indtastes brugernavn, pass samt 40x0 (40 nuller)... eller også er det mindre, det er ihvertfald så mange at det er en ide at bruge word eller lign. til at tælle dem med. alt dette fremgår TYDELIGT af de papire der følger med tdc adsl ( for vi snakker om tdc adsl ik?)
Avatar billede zub-zero Nybegynder
30. marts 2003 - 20:46 #20
glemte lige at sige at den løsning er til når man køre direkte i modemet!
en nemmere løsning er at sætte en switch/hub imellem com og modem - så sætter man bare ip og det hele til auto og så er man online efter et par sec... win xp skal man lige forklare den at man er online hele tiden (ved at svare på en masse dumme spørgsmål i en af deres "herlige" guider) - men det er ikke alle der kommer i switchen der kan gå på nettet.. man har vidst 2 løse ip'er (vælger man fast ip har man kun 1) dvs at 2 computere kan komme online...
Avatar billede bredker Nybegynder
30. marts 2003 - 20:48 #21
kan du evt sætte det op manuelt
jeg har selv tdc adsl på 4 maskiner over en swits
jeg har aldrig brugt den cd der fulgte med , bare lavet mit netværk
vi køre både med 98-2000 og xp
efter at vi har sat netværket op har vi uden problemer kunne gå på nettet
Avatar billede bigidiot Nybegynder
30. marts 2003 - 21:13 #22
Jeg har også selv et større netværk herhjemme med 5 computere....
alle sammen på teledanmark ADSL over switches....
Men vi har bare kørt installations cden på hans comp og den vil ik logge på ? :-/
Avatar billede bredker Nybegynder
30. marts 2003 - 21:19 #23
prøv at slette alt det som cden har sat op og så sætte dit netværk op manuelt som det er sat op på en af de andre maskiner ,så burde det virke
Avatar billede bigidiot Nybegynder
30. marts 2003 - 21:27 #24
Det er jo ikke mit netværk, der skal sættes op... det er en af mine venner... her virker det fint..
Og ja, hans går direkte i adsl modemet
Avatar billede bredker Nybegynder
30. marts 2003 - 21:34 #25
jeg mener at det skal sættes op på samme måde