Avatar billede jbh Nybegynder
30. marts 2003 - 15:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

C++ programmører til ambitiøs projekt

Hej

Jeg søger "artsfæller" til et c++ projekt. Opgaven går ud på at lave en PVR/Home Automation applikation med følgende funktionallitet:

TV/Radio-Tuner m/OSD
Video (mpeg2, divx)
Timeshift
Søgbar texttv
Splitscreen
Automatisk skærmaspekt (16:9, 4:3, 14:9, etc.)
Kanaloversigt/mosaik
Understøttelse af flere tvtunerkort (muliggør optagelse og timeshift af forskellige kanaler samtidig)
Film/musik-kartotek

Det endelige mål er at lave et intelligent system, der kan styre al elektronikken i et hus - stemmestyret eller fra eksempelvis en PDA. F.eks. styring af al lys i huset. Individuel temperaturstyring i rummene. Integration af internet- og alm. radio. Kun fantasien sætter grænsen (og måske også pengepungen :-) ).

Som det fremgår, er det ikke er et lille projekt, så det er rimelig vigtig, at du ikke er helt grøn i c++ og den objektorienterede tankegang. Men det vigtigste er, at du har mod på at give dig i kast med noget nyt og ikke giver op ved den først nød, der skal knækkes - for der kommer mange af dem.

Teknologier, der vil blive brugt:

C++ (Visual Studio)
DirectX (primært DirectShow)
MS Speech
Win32 (evt. også noget MFC)
Avatar billede phrame Nybegynder
30. marts 2003 - 15:16 #1
lyder som et meget ambitiøst projekt. Jeg kan c++ og ooad og rad, dog ikke har jeg ikke helt styr på ms speech og directx, men jeg vil meget gerne være lidt med på sidelinien. Der er nemlig noget mangler, specielt den del med pda'en. jeg har savnet noget ordenligt software til at fjernestyre min pc med.
Avatar billede jbh Nybegynder
30. marts 2003 - 17:01 #2
På grund af projektets størrelse havde jeg også tænkt mig, at det i et eller andet omfang skulle være modulopbygget. F.eks. vil der være et grundmodul med tuner-delen. Et modul med optagefunktionalliteten, et med texttvdelen, osv. De her moduler kunne så udgøre delmål som man stræber efter at nå.

Så projektets første mål ville være at få designet modulstrukturen og få implementeret grundmodulet.
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
31. marts 2003 - 13:18 #3
Mht. tv-understøttelse vil følgende dims måske være interessant:

http://www.prismiq.com

Og da det ikke altid er skidesmart at man skal hen til sin pc for lige at lave noget om, kunne man også overveje en intelligent standalone kontrolboks bygget over denne her:

http://www.ibutton.com/TINI/

Bare nogle ideer, som jeg selv går og fusker lidt med...
Avatar billede cplus Nybegynder
15. april 2003 - 15:51 #4
Jeg har styr på C++ / MFC / DCOM & COM+ samt ActiveX og sidst men ikke mindst .NET inden for MS verdenen.
Derudover har jeg arbejdet lidt med hardware udvikling / programmering til hardware.. Lidt Windows Device drivere og også en del firmware programmering.

Jeg har også erfaring med SQL, BLOB, PHP, ASP, Java 2 og assembler og er ved at lære C#.

Til daglig arbejder jeg som sw-udvikler i VC++ 6 / .NET
Avatar billede jbh Nybegynder
15. april 2003 - 16:08 #5
Cool!
Jeg har oprettet et SourgeForge projekt (i dag faktisk - 15/4-03) så vi kan så småt komme i gang. Jeg vil prøve at skitsere noget tydligere på hjemmesiden, hvordan jeg havde tænkt mig det skulle opbygges, så kan I jo komme med input der.

Hjemmesiden er: lancelot.sourceforge.net, men den er ikke oppe at køre endnu.

I store træk skal vi bruge udviklere til de forskellige UIs (voice command, PDA, GUI, etc.) Til kernen (Tunermodul, Recordmodul, Text-TV-modul, X10-modul, etc.), og udviklere til et interface lag (API) mellem UI'erne og kernen.
Avatar billede jbh Nybegynder
16. april 2003 - 00:08 #6
Ok, så kom der lidt at så på på: http://lancelot.sourceforge.net
Ikke meget men lidt har jo også ret.
Avatar billede cplus Nybegynder
16. april 2003 - 08:25 #7
jamen jeg er bestemt nysgerrig ;-))
Avatar billede jbh Nybegynder
19. april 2003 - 13:03 #8
De, der er interesseret, kan gå ind på www.sourceforge.net og registrere sig som bruger og så sende en mail til mig med oplysninger om brugernavn og hvilken del af projektet, de helst vil beskæftige sig med.

Mailadresse: jesperbh@users.SPAMFILTERsourceforge.net (husk at fjerne SPAMFILTER).
Avatar billede jbh Nybegynder
25. december 2007 - 10:39 #9
luk