Avatar billede mieritz Nybegynder
30. marts 2003 - 13:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computeren vil ikke starte op altid

Jeg har lige fået ny computer og så er der selvfølgelig problemer med den. Jeg skriver lige hvilken computer det er, det kan være at andre har erfaringer med samme type.

Jeg har følgende

Gigabyte sinxp motherboard
pentium 4 2,66 GHz
samsung ram pc3200 512mb 2.stk = 1Gb
Iiyama AS4314UT 17" fladskærm
Liteon cd brænder
Pioneer dvd drev
2. stk maxtor diamond plus 9 120gb harddiske

Mit problem er at den ene køler(der er et par stykker på motherboardet) larmer en del det gjorde den ikke da jeg fik den, men efter et par dage er den begyndt på det. Det mest irriterende problem jeg har er at når jeg har slukket computeren i et stykke tid måske 1 døgn så når jeg prøver at tæmde den igen så starter den men der kommer ikke noget frem på skærmen og det lyder som om at den bare står og tænker. Når jeg så prøver at slukke den har væet op på 20 gange før der kom noget frem på skærmen så virker den og kører rigtig godt. Er der nogen der kan kan fortælle mig hvad der er galt og havd jeg skal gøre med begge problemer please.
Avatar billede xebitx Nybegynder
30. marts 2003 - 14:06 #1
Hmmm jeg har noget lignende ...meget sært problem.
Jeg har ikke tænkt mig at fortælle dig min historie for jeg fattede ikke selv hvorfor min computer gjorde som den gjorde men:
#1: Prøv at slukke din computer.
#2: Sluk for strømmen bag på din computer.
#3: Tag strømstikket ud.
#4: Sæt strømstikket i igen.
#5: Tænd for strømmen bag på din computer.
#6: Tænd din computer og se om skærmen tænder som den skal.

Jeg ved godt det lyder mærkeligt men det virkede for min computer indtil den endda pludselig startede op normalt som den skulle!
Det er et forsøg værd så prøv det :)
Avatar billede halifax Nybegynder
30. marts 2003 - 15:30 #2
Fået ny pc - og så er der problemer. Træls. Hvis ikke det er en, du selv har samlet, ville jeg indlevere den til forhandleren = reklamationsretten.
Avatar billede dellevela Nybegynder
30. marts 2003 - 15:35 #3
få den da byttet til en ny du kan også prøve at tage strøm stikket ud omme bag ved og lade skærmen så i 24 timer det hjalp på min da jeg havde det problem!
Avatar billede real_icebear Nybegynder
30. marts 2003 - 18:06 #4
Hvis du selv har samlet den så tjek at alt hardwaren er sat helt i bla. grafik kortet, har også været ud for samme fejl det var cpu'en som ikke sad helt som den skulle...
Avatar billede venja Nybegynder
30. marts 2003 - 19:53 #5
Jge havde et lign. problem med et ASUS K7 bundkort og en athlon proc. - jeg løste det ved at sætte en større strømforsyning i mit kabinet (360W)
Avatar billede halifax Nybegynder
30. marts 2003 - 23:42 #6
En ny pc burde være forsynet med en tilstrækkelig strømforsyning. Men hvorfor egentlig selv have udgift på at skifte den - som wenja svarer - når den er under garanti/reklamationsret???
Avatar billede mieritz Nybegynder
08. juni 2003 - 12:37 #7
fandt selv ud af det men tak for hjælpen