Avatar billede o_alex_o Nybegynder
30. marts 2003 - 13:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal Jeg BRUGE

HEy Folk

Jeg er igang med at finde ud af hvad jeg skal bruge for at lave et netværk. Jeg ved kun at jeg skal bruge en switch har hørt noget at man skla bruge nogle specille kabler

Kan i ikke skrive hvilken mærke switch jeg skla vælge
og hvilke kabler jeg skal bruge

Svaaaaar Hurtigt
Avatar billede donwang Nybegynder
30. marts 2003 - 13:16 #1
Det kommer an på om du også skal dele internet...
Avatar billede werd Nybegynder
30. marts 2003 - 13:17 #2
du kunne starte med en dækkende overskrift!

Allerførst hvor mange computere skal på netværket, og hvilke styresystemer kører de?
Dernæst, er der netkort i dem?
og sidst hvor mange penge vil du lægge i det?
Avatar billede chalde Seniormester
30. marts 2003 - 13:17 #3
hvis dine computere ikke har netkort, skal de bruge det...
Avatar billede bredker Nybegynder
30. marts 2003 - 13:19 #5
du skal bare have en af de billige swits de er gode nok
derudover skal du have et netkort i hver maskine og et netkabel pr maskine
det skal være et alm netkabel ( ikke krydset )
samt din windows cd
det skulle være alt
Avatar billede o_alex_o Nybegynder
30. marts 2003 - 13:20 #6
HEj

Jeg skal dele internet
Der er netkort i begge PC'er Den ene køre Win 98 og den anden xp

Jeg har ikke besluttet mig for hvor mange penge jeg vil lægge i det. jeg vil bare have netværk koste hvad det koste vil... hehe
Avatar billede bredker Nybegynder
30. marts 2003 - 13:22 #7
så er det nok med en swits til ca 300 og 2 stk netkabel i den længde der er til dine maskiner (dog max 100 m)
Avatar billede chalde Seniormester
30. marts 2003 - 13:23 #8
switch: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684877891
kabler finder du her http://www.edbpriser.dk/hardware/kabler.asp det skal være UTP Cable, patch RJ45 connector
Avatar billede o_alex_o Nybegynder
30. marts 2003 - 13:23 #9
Hej >>Bredker

Den ene af Computerne er en Compaq der fuldte inge Windows CD'rom med istedet bliver windows instaleret om man putter recovery cd'en i
Avatar billede o_alex_o Nybegynder
30. marts 2003 - 13:25 #10
Chalde : Skal jeg både bruge UTP Cable og patch RJ45 connector?
Avatar billede bredker Nybegynder
30. marts 2003 - 13:27 #11
da compaq er lidt spiciel er det der skal bruges muligvi instaleret sammen med windows ellers vil den komme og spørge efter cd en
skulle den ikke det kan du kunne hænte det der skal bruges på vindows update
Avatar billede o_alex_o Nybegynder
30. marts 2003 - 13:27 #12
Er det UTP kablet eller RJ45 kablet der  skal gå fra switchen til computeren
Avatar billede o_alex_o Nybegynder
30. marts 2003 - 13:30 #13
Hehe UTP og RJ45 er det samme kabel ... hehe okay
Avatar billede chalde Seniormester
30. marts 2003 - 13:30 #14
rj45 er stikket på kablet..
Avatar billede o_alex_o Nybegynder
30. marts 2003 - 13:40 #15
HEj okay

Så jeg skal bruge

- UTP Cable, patch RJ45 connector
- Switch

---------------------------------------

Hved at køre dette kan jeg så godt dele-filer, printer og internet?
Avatar billede bredker Nybegynder
30. marts 2003 - 13:49 #16
ja