Avatar billede puha Nybegynder
30. marts 2003 - 12:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TV på PC?

Jeg har hørt, at man kan se og optage film på sin computer.
Hvordan gør man det.
Jeg har hørt man også skal have et TV-kort. Hvad er det for noget, og hvad vil I anbefale?
Avatar billede xebitx Nybegynder
30. marts 2003 - 12:45 #1
Du kan også tilslutte dit TV til din Computer hvis dit grafikkort har et TV-in Stik...
Avatar billede puha Nybegynder
30. marts 2003 - 12:47 #2
hvad koster sådan en?
Avatar billede amd Nybegynder
30. marts 2003 - 12:47 #3
xebitx : øhh ? mener du antnnesignal ;) ?
Dit grafikkort kan have tv-in, ja, men det er de færreste, der har det.
Ellers skal du som du selv siger have et tv kort. Selv har jeg et af de billigste fra hauppauge, og det fungerer upåklageligt. Hvor mange penge vil du bruge på det ??
Avatar billede puha Nybegynder
30. marts 2003 - 12:48 #4
amd: 1000-1500 kr.
er det for lidt
Avatar billede amd Nybegynder
30. marts 2003 - 12:50 #5
Hehe, nej, for de penge kan du få et virkeligt godt kort!
Selv har jeg givet 500 dask for mit, og det er fint til mig :)
Det kommer lidt an på hvor meget du priser godt billede. Mit kort ha f.eks kun mono lyd.
Men ellers laver terratec også nogle gode nogle, vil du have links til nogle ?
Avatar billede puha Nybegynder
30. marts 2003 - 12:54 #6
Jatak, men hvordan fungerer et TV kort? Er det bare at sætte kabel-stikket i tv-kortet, som man eller plejer og have i fjernsynet?
Avatar billede amd Nybegynder
30. marts 2003 - 12:56 #7
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554587895
Det kort er et af de virkeligt gode...

Ja. det fungerer på samme måde. Et antenne kabel i kortet og så tuner du kanaler via software, meget simpelt ;)
Avatar billede amd Nybegynder
30. marts 2003 - 12:56 #8
Avatar billede puha Nybegynder
30. marts 2003 - 12:59 #9
Når man så har optaget et program, kan man så selv redigerer i det, så man får de udklip fra programmet man selv syndes er bedst?
Avatar billede amd Nybegynder
30. marts 2003 - 13:40 #10
Så skal du jo find dig et video redigerings program:)