Avatar billede narkona Praktikant
30. marts 2003 - 12:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort

jeg har 2500kr
jeg skal have cpu+køler (skal være AMD)
jeg skal have grafikkort og det skal være KICKASS
jeg har 512sdram (dem beholder jeg)
jeg har soltek SL-75KAV

hvad vil i anbefale, jeg har selv fundet et MSI GF4 Ti4200, men har hørt at RADEON er federe og til næsten samme pris?????
Avatar billede mickey777 Nybegynder
30. marts 2003 - 12:44 #1
Kommer an på hvad du skal bruge computeren til :-)

Og hvad de to nævnte kort har af specifikationer.
Avatar billede narkona Praktikant
30. marts 2003 - 12:48 #2
det skal være så meget spille computer for pengene
nb. jeg kigger jo nok ikke på et MSI Gf 4 TI4200 til ca 1500kr hvis den skal bruges til word!!!

specs:det er jo det som du skal finde ikke, men bundkortet kan klare op til XP2600
Avatar billede mickey777 Nybegynder
30. marts 2003 - 12:52 #3
Ikke nødvendigvis, fordi hvad nu hvis der er tale om billedebehandling ?

Så vil man jo helst have et grafikort, der kan vise billeder i meget højopløsning, så billedet bliver så fintkornet som muligt.
Avatar billede narkona Praktikant
30. marts 2003 - 12:58 #4
iden er jeg ikke enig, men nok om det.
er der noget ATI kort som til MAX ca 1500 kr er bedre end et gf4 ti4200
Avatar billede mickey777 Nybegynder
30. marts 2003 - 13:01 #5
Hvad er dine kriterier til grafikortet end blot prisen ?

- Opløsning
- AGP X
- Ram
Avatar billede narkona Praktikant
30. marts 2003 - 13:03 #6
128, soltek kan ikke klare mere edn agp4, men 8koster jó ikke meget mere
bare det kan klare 1024*768 flydende så er jeg tilfreds
jeg har nemlig nu et Kyro II og alt vil være en frengang
Avatar billede mickey777 Nybegynder
30. marts 2003 - 13:05 #7
Avatar billede xebitx Nybegynder
30. marts 2003 - 14:10 #8
Jeg havde selv et kyro 2 kort for 2 uger siden og skiftede til et Radeon 9500 128 MB. Kan kun sige at fuldt tilfreds med kortet og at det er en kæmpe forbedring i forhold til dit kyro 2 kort.
Radeon banker også geforce kortene i øjeblikket pga af bedre ydelse,støj og så understøtter de Directx 9 hvilket et MSI Gf 4 TI4200 ikke gør.
Et Radeon kort vil være en klar fordel da det vil have en meget bedre ydelse i forhold til MSI Gf 4 TI4200 når de nye spil som understøtter Directx9 kommer frem om ikke så lang tid.
:D
Avatar billede skovenborg Nybegynder
30. marts 2003 - 19:10 #9
Med hensyn til Radeon 9500 (non-pro) kortet, skulle det kunne moddes til et Radeon 9700 (ydelsesmæssigt). Prøv, hvis du køber det, at gå ind på
http://www.hardwaretest.dk, der skulle der stå noget om det.

I øvrigt yder et Radeon 9500 kort bedre end TI4200 - og prisen er ens.