Avatar billede o_alex_o Nybegynder
30. marts 2003 - 10:28 Der er 6 kommentarer

HjæææLp - Win 98 og XP Netværk

Hej Folk

TIl min Konfirmation d. 4 maj regner jeg med at have råd til en bærbar Computer. Men jeg vil gerne have netværk mellem hvore stationære win 98 og så min bærbar som der forhåbenligt kommer XP på.

Det skal være muligt at:

1. Komme på nettet gennem netværket (98'eren har lige nu bredbånd der køre over USB kan det stadigvæk lade sig gøre?)
2. Fil deling
3. Printer deling (DET ER IKKE EN USB-PRINTER)

MEn hvordan sætter jeg den op?

----------------------------------

Da min fra har hjemmekontor der hvor den stationære er vil jeg gerne have så jeg kan gå på netværket inde på mit eget værelse - Jeg har hørt at man skal bruge switch/routher krydsset-kabel men HVAD er det jeg helt nøjagtigt skal bruge? Svar venligst på mit spørgsmål

Jeg skal bruge dne stationeære som host.

Hej Hej svar hurtigt
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
30. marts 2003 - 11:31 #1
Når det er to separate rum, er det smartest med en Switch som de to pc-er forbindes til med et lige/ikke-krydset kabel. Det med Netværk gennem USB lyder ikke helt normalt, sikker på det ikke er et netkort? Stikkene ligner hinanden lidt. Fildelingen kan aktiveres inde under netværksindstillinger, men prøv at læse nogen af de andre spørgsmål omkring netværk der er her, så får du svar på det meste.
Avatar billede o_alex_o Nybegynder
30. marts 2003 - 12:32 #2
Jeg fik at vide at jeg skulle bruge et krydste-kabel når jeg skule forbinde 2 pc'er men når det er en switch skal jeg så bare have et lige kabel fra hver computer til switch'en
Avatar billede halifax Nybegynder
30. marts 2003 - 15:58 #3
På dette site kan du finde guides med screenshots til forskellige netværk (forskellige Windows versioner)
http://www.wown1.com/
Avatar billede net_nerd Nybegynder
25. april 2003 - 20:19 #4
Hvis du har et DSL USB modem (som du skriver) skal du bruge:

1: Min. win98SE for at lave internet connection sharing
2: Computeren med DSL modemet skal være tændt for at du kan komme på
3: To netkort (et til din far, et til dig)
4: Et krydset kabel ml. dig og din far
5: En spsk. salt og lidt persille

Hvis det er en router du har så skal du bruge:

1: To netkort (et til din far og et til dig)
2: En switch eller hub (køb en switch - det koster næsten det samme)
3: To almindelige kabler
4: 4 g. vanilla

Mens pastaen koger gør du flg.:

1: Forbind din far til switch
2: Forbind dig selv til switch
3: Forbind router til switch (kabe følger med)

Med den sidste løsning er du ikke afhængig af at din fars maskine er tændt.
Avatar billede onix Nybegynder
28. april 2003 - 20:28 #5
den maskine som du har tilkoplet til internettet skal s'følig være tændt hvis den anden maskine også skal kunne komme på nettet, det som foregår her kaldes routing, dvs. at maskinen som er tilsluttet internettet tildeler en ip-adresse til din computer som står på dit værelse.
Du behøver ikke købe netkort osv. kig ind på www.sandberg.it her er alt i USB-netværk til en billig penge dansk brugervejledning og 5års garanti dansk support.
Man kan også tilslutte via netkort, der r nok netkort i din kommende bærbare, så det behøver du ikke tænke på, men køb et til din fars computer og gå ind på sandbergs hjemmeside og bestil et netværkskabel til direkte tilslutning mellem 2 pc'ere, lettere kan det ikke gøres, skal der så tilsluttes mere end en 2 maskiner til internettet er du nød til at anskaffe dig en switch koster omkring 500kr kig ind på www.datatel.dk
Avatar billede gf400 Nybegynder
04. maj 2003 - 10:21 #6
hei

du skal bruge en netsetup du kan få den af mig du skal bare skrive til min mail som er biel@e-mail.dk

hilsen gf400