Avatar billede sn67 Nybegynder
30. marts 2003 - 09:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

xp vil ikke, 98 vil godt på nettet

Jeg har et problem her til morgen.
Min Xp computer vil ikke gå på nettet. Har prøvet "reparer" under netværksforbindelser: Skriver at ip-adresse ikke kunne fornyes.
Har desuden prøvet systemgendannelse, da det fungerede fint i går aftes. Intet resultat.

Min win98 som er i netværk (switch/ADSL) med ovennævnte kan fint gå på nettet (ellers kunne jeg ikke skrive dette). Maskinerne kan også "tale" med hinanden, så det er ikke netværkskortet der er røget.

Jeg har 2 dynamiske IP adresser

mvh
Susanne
Avatar billede dellevela Nybegynder
30. marts 2003 - 10:21 #1
tjek om stikkende sidder i switch og computer!
Avatar billede dellevela Nybegynder
30. marts 2003 - 10:23 #2
gør de det så på den computer med xp gør du der her:

start -> kør -> skriv cmd tryk enter.

skriv så ipconfig

hvad for nogle ipér kommer så frem?
Avatar billede sn67 Nybegynder
30. marts 2003 - 10:36 #3
ip: 80.161.15.162
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 80.161.15.1
Avatar billede dellevela Nybegynder
30. marts 2003 - 10:42 #4
hmm underligt!
står som det skal!

du har tjekket stikkene at de sidder i.

hmm prøv at genstarte computeren eller rokke lidt ved stikkene.

hvis det ikke virker så ring til udbyderen
Avatar billede sn67 Nybegynder
30. marts 2003 - 10:57 #5
Syn's også det hele virker lidt underligt.

Stik ok (ellers ville der heller ikke være forb. mellem computerne)
Har genstartet 10 gange i løbet af morgenen!!!
- hvad kan udbyderen gøre, jeg HAR jo forbindelse til nettet?!
Avatar billede serverservice Praktikant
30. marts 2003 - 11:00 #6
Du skal fjerne firewalls på din maskine og på netkort: jvf lanforbindelse-egenskaber-avanceret  fjern hak i xp firewall.
Og afinstaller hvis du har f.x zonealarm.
lav så en ipconfig /renew ....kan du det?
Avatar billede sn67 Nybegynder
30. marts 2003 - 11:47 #7
har ingen firewall.
Hvis jeg alligevel prøver ipconfig/renew, skriver den det samme som før.
Lige før jeg skippe denne meddel. afsted prøvede jeg lige at genstarte for gud ved hvilken gang i dag.
OG NU VIRKER DET !!! Herrens veje er uransaglige, og specielt computeres. Jeg ved ikke om det var "ipconfig/renew" der løste mysteriet, men nu virker det i hvert fald.
Tak for hjælpen. Smid et svar hvis I vil have point.
/Susanne
Avatar billede serverservice Praktikant
30. marts 2003 - 11:52 #8
ok så kan du bare gøre det næste gang