Avatar billede dougheffernan Nybegynder
30. marts 2003 - 09:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilket motherboard?

Jeg er på jagt efter et motherboard til en Pentium 4 1.8+ Ghz.
Det skal være stabilt, m. UDMA/133, min. 1 stk. AGP slot, 533Mhz. FSB og gerne med SATA også.
Anbefalinger, anyone? Gerne nogle erfaringer omkring brug af det board du foreslår.
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 11:04 #1
Synes du skulle kigge på dette asus p4s8x sata, jeg kender en der har det bare uden sata og det er rigtig godt.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628084
Avatar billede monzter Nybegynder
30. marts 2003 - 12:18 #2
Jeg har nu haft 2 Gigabyte bundkort, er jeg 100% Gigabyte fan, de laver nogle megafede bundkort, med en masse fede features der gør overclocking meget lettere, plus de har deres patenterede dual bios, der sikre din computer mod virusser der ellers ville fucke din bios op!
De har lavet en del til P4'eren med forskellige spec. du kan se dem på deres hjemmeside:
http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_NewProduct_List.htm
Avatar billede xebitx Nybegynder
30. marts 2003 - 14:25 #3
Jeg har MSI 648 Max-L som du kan se her: http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=355&MODEL=MS-6585
Men da der er kommet en nyere version af bundkortet som hedder 655 Max vil jeg klart anbefale dig dette i stedet.
Du kan se 655 Max her: http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=424&MODEL=MS-6730

Forresten så har jeg en P4 2.4 Ghz 533 FSB i mit MSI 648 Max-L bundkort og det kører suverænt godt. Bundkortet har onboard 6 kanals lydkort og -L efter Max betyder at det har onboard 10/100/1000 mbit Ethernet netkort.
Men tjeck de links som jeg har skrevet, der står der alt hvad de bundkortene har og kan.
Avatar billede xebitx Nybegynder
30. marts 2003 - 14:28 #4
Forresten så har MSI det fedeste software som Live Update så du aldrig er i tvivl om dine drivere er "Up 2 Date", og Fuzzy Logiz som er et fedt lille overclockings program som er helt harmløst.
Ellers følger der en masse fede programmer og utilities med + et full version Antivirus program PC Cillin 2002 som jeg klart vil anbefale i stedet for Norton.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
30. april 2003 - 19:51 #5
Takker for svar og kommentarer.