Avatar billede jakob_th Nybegynder
30. marts 2003 - 00:46 Der er 13 kommentarer

Tjene Penge ?

Hej, jeg er 13 år og har brug for penge til en ny com.... Hvor kan jeg tjene penge henne ? Må også godt være udenfor pc'en :D .... Det skal være sikkert og ikke noget med at de sender alt muligt lort til en...

På forhånd tak !
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. marts 2003 - 01:11 #1
Nu er det jo desværre blevet sådan at du skal være 15 år for at få et job. Du kan så altid hjælpe andre bl.a. ved at passe børn, gøre rent eller ordne haver. Sæt en seddel op i jeres lokale brugs eller lign.
Avatar billede runeevers Nybegynder
30. marts 2003 - 01:14 #2
aovergaard > Siden hvornår er det blevet ulovligt for personer i aldersgruppen 13-15 at påtage sig et job?
Avatar billede jakob_th Nybegynder
30. marts 2003 - 01:14 #3
heh... Havde slet ikk tænkt på selv... Bor faktisk i en Gård med omkring 80 opgange... Har nøgle til dem alle, sætter bare en op i alle ! Her på mandag fikser jeg lige den seddel og kopirere den ud på vores skole :D

Andre muligheder ? Sidder ved en 233 mhz com. <-- skod !
Avatar billede blyno Praktikant
30. marts 2003 - 01:20 #4
Aviser / Reklamer ??

http://www.omdeler.fk.dk

Det er bare et spørgsmål om at uddele nok :-)
Avatar billede jakob_th Nybegynder
30. marts 2003 - 01:24 #5
Har en rute men det er pisse meget... tager næsten 5 timer... og alle opgangene er med trapper :\ og jeg tjener 200 kr. om måneden for 4 gange. Stopper snart
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. marts 2003 - 01:35 #6
http://www.pladstilosalle.dk/lidtarbejde/lomme10/
Mente at alderen var blevet sat op til 15 år, men børn på 13 år må godt arbejde 2 timer for at få lidt lommepenge, men de prøver at satse på at man skal være 15 år. Aviser er et ok job, men også mange muligheder med at sætte en seddel op i alle de opgange. Det vil være en rigtig god idè.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. marts 2003 - 01:37 #7
Ja ved du hvad Jakob. Som du kan se må du slet ikke arbejde så mange timer, og så til sådan en møj løn. Prøv meget hellere at gøre det andet det skal nok blive sjovere og fylde pungen bedre op. Det varer ikke længe inden en masse skal have slået græs - altså dem som ikke bor i opgange.HI,hi
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. marts 2003 - 01:39 #8
Sig mig arbejder du 5 timer for 50 kr. Det må da siges at være et lorte job. 10kr. i timen er da i underkanten af mindstelønnen.
Avatar billede amd Nybegynder
30. marts 2003 - 03:18 #9
Jeg arbejder på grønttorvet i Silkeborg for en 50'er i timen hver lørdag og er 14 år.... og det er ca. 8 timer hver lørdag...
Dvs. jeg arbejder ulovligt?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. marts 2003 - 10:10 #10
http://www.pladstilosalle.dk/lidtarbejde/lomme10/#2
Børn over 13 må gerne udføre lettere arbejde i et begrænset antal timer om ugen. Det vil sige to timer på skoledage og højst 12 timer om ugen. I ferien må de arbejde syv timer om dagen og højst 35 timer om ugen. Børn må ikke arbejde mellem kl. 20.00 og kl. 6.00.
Avatar billede peet-49 Novice
30. marts 2003 - 10:38 #11
Min knægt går med reklamer to gange om uge, og tjener omkring 2tusinde om måneden ved det.
Avatar billede amd Nybegynder
30. marts 2003 - 11:08 #12
Hehe.... jeg tror nu ik det er helt lovligt et jeg gør.... arbejder ca. 8 timer hver lørdag og man kan vidst ikke sige, at det er det "lettere" arbejde *S*
Slæbe kasser store stål vogne fyldt med vogne bære kasse fyldt med frugt, køre paller etc.
Avatar billede klojs Nybegynder
30. marts 2003 - 14:42 #13
Min søn har gået med aviser siden han var 13. Inden han sluttede tjente han også omkring 2000 om måneden. Han gik også på et tidspunkt med morgenaviser. Han arbejdede for 2-3 distributører, og tog de ekstraruter han kunne få. Han stoppede da han skulle på efterskole sidste år. Han hjalp desuden til i vores lokale kiosk. Det startede han med frivilligt, med at feje gulv og sætte varer på plads osv. Da han begyndte at køre med dem på grønttorvet om morgenen og hjalp med at ekspedere, fik han lidt penge for det, men  var ikke overenskomstansat. De gav ham gerne ca 100 kroner om dagen lige ned i lommen. Ikke helt lovligt, men hvem klager ?? Ikke mig, ikke ham, ikke kiosken.