Avatar billede colman Nybegynder
29. marts 2003 - 22:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Dele en internetforbindelse

Jeg har en Telia @home internetforbindelse som jeg gerne vil have delt ud i et netværk. Jeg har fået at vide at man kan bruge en Computer med 2 netkort i istedet for en router. Er der en der kan guide gennem det?

Der er vist noget med at man skal sætte en gateway op ol. Det haster da vi skal game i dag PLS HLP !!!
Avatar billede bredker Nybegynder
29. marts 2003 - 22:06 #1
den bedste løsning er nok at du har et netkort i hver og  en swits
Avatar billede boris Mester
29. marts 2003 - 22:10 #2
Du kan bruge delt internet på en computer med Windows 98 SE eller Windows 2000, vistnok også XP.
Det ene netkort sættes til internetforbindelsen og konfigureres i netværkindstillinger som delt internet.
Det andet forbindes med den anden computers netkort. Hvis der ikke er en hub/switch imellem, skal der bruges krydset kabel.
Avatar billede boris Mester
29. marts 2003 - 22:12 #3
Den anden computers netkort indstilles med default gateway til den computer med de to netkort.
Avatar billede boris Mester
29. marts 2003 - 22:14 #4
Fjern netbios på netkortet, som vender ud mod internettet og sluk en evt. IIS webserver, hvis dne er installeres og ikke er sikkerhedsopdateret, ellers kommer der kryb over det hele.
Avatar billede werd Nybegynder
29. marts 2003 - 22:19 #5
hvem siger at du skal foretrække denne løsning fremfor en router eller en switch?
Avatar billede frewald Nybegynder
29. marts 2003 - 22:31 #6
det er vel fordi der kun er 1 dynamisk ip - og at det er sikre at have delte mapper på indersiden af et netværk
Avatar billede werd Nybegynder
29. marts 2003 - 22:52 #7
det kan man da også med en router! Tror der er noget i har misforstået!
Avatar billede xyborx Nybegynder
29. marts 2003 - 22:58 #8
En computer der deler internetforbindelsen giver samme resultat som en router (når vi snakker IP-adresser og den slags). Hvis du vil have nem sikkerhed, og vil slippe for at have en computer tændt konstant, så er en router det smarteste. Hvis du er god til at sætte sikkerhed op på en computer, og gerne vil have alle mulige server-programmer (fx webserver), så er det smartest med en computer.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. marts 2003 - 03:11 #9
En guide spør' du om - uden router/switch. Her er en dansk. Vælg den der passer til dit styresystem 98SE/2000/XP
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
Avatar billede colman Nybegynder
30. marts 2003 - 08:21 #10
Lalala
Avatar billede colman Nybegynder
30. marts 2003 - 08:23 #11
Fandt selv ud af det ! :p
Avatar billede colman Nybegynder
30. marts 2003 - 08:23 #12
(R)
Avatar billede colman Nybegynder
30. marts 2003 - 08:23 #13
Forpulede møgkællinger!
Avatar billede boris Mester
30. marts 2003 - 09:30 #14
Jeg ved ikke, om colman er på stoffer eller hvad. Men jeg kunne godt tænke mig en forklaring på afslutningen af dette emne, og hvis den ikke kommer, synes jeg egentlig bare vi skulle overveje at boycotte colman fremover.
Der er en del, som faktisk har svaret seriøst på spm.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. marts 2003 - 15:02 #15
Synes ikke det er nok at boycotte colman såfremt han ikke kommer med en god forklaring.
Hans adfærd og sprogbrug tilsiger en anmeldelse for brud på reglerne!!
Avatar billede boris Mester
30. marts 2003 - 16:11 #16
Det være hermed gjort
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. april 2003 - 10:18 #17
colman du bedes komme med en forklaring på hvorfor du bare lukker spørgsmålet. Du må skrive din løsning. Hvis du ikke ahr en god forklaring så opret lige et spørgsmål med til de brugere som har hjulpet dig i dette spørgsmål.

Du bedes læse reglerne igennem og se indlæg skal holdes i en sober tone så stop med at komme med kommentare som den du kom med 30/03-2003 08:23:36. Så den får du en advarsel for.

Du får 5 dage ellers deaktivers din konto uden yderlige varsel.

eagleeye / CoAdmin