Avatar billede repsej22 Nybegynder
15. november 2000 - 10:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CD vindue layout + CD ikon?

Er der nogle som ved hvilket program der skal bruges hvis man skal lave et CD vindue som indeholder tekst og billeder. F.eks når man installerer Office 98, kommer der et CD vindue op hvor der ud fra hver mappe står hvad man skal gøre...det er ret smart men jeg kan ikke finde ud hvordan det er lavet?
...når vi nu er igang er der nogle der ved hvordan man laver et rundt CD ikon?
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. november 2000 - 10:16 #1
Ja, du skal lave en lille \"systemfil\" som hedder Autorun i den fil skriver du

[autorun]
OPEN=Din startfil.exe
ICON=Dit icon.icon

Du kan hente et eksempel på http://699-design.com/autorun.inf

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. november 2000 - 10:17 #2
Nååååå, det er til Mac.. Ups..  Det ved jeg ikke..
Avatar billede grinebidder Nybegynder
15. november 2000 - 10:45 #3
Du kan lave en gennemsigtigt ikon i 32x32 og sætte det ind i stedet for det gamle ikon. Og et rundt ikon: Er det i stedet for det standardikon, der kommer frem? For så er det bare at give CD\'en det nye ikon inden brænding ...

Du kan fx lave ikoner i Photoshop med IconBuilder.
Avatar billede grundsoe Nybegynder
21. januar 2001 - 16:31 #4
Iconizer gør lige præcis det du søger. Direkte download:
http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&id=2079/IconizerPro1.3.5.sit

(1,2 MB - freeware)

_________________________

Der findes mange udemærkede \'icon-programmer\'. Tjek selv på www.versiontracker.com hvad der bedst opfylder dine krav/ønsker...