Avatar billede wreck990 Nybegynder
15. november 2000 - 10:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Utility til læsning af Compaq/IBM serienummer fra cmd-line

Kender du et par utilities der kan læse Compaq og IBM PC serienumre fra kommandolinie/logonscript?
Avatar billede powell Nybegynder
15. november 2000 - 11:04 #1
Det afhænger af modellen.
De Compaq´er der har setup liggende på disken,
kan man boote på en setup diskette
og burde kunne læse s/n. IBM ved jeg ikke
om det kan gøres, men mener de har et hemmeligt tool der kan gøre det.
Avatar billede wreck990 Nybegynder
15. november 2000 - 11:15 #2
Tak for indsatsen P.

Jeg har dog brug for en kommandolinie utility der kan køres i logonscript, så aflæst SN kan lægges i registry for senere læsning af MS SMS.
Avatar billede powell Nybegynder
15. november 2000 - 11:23 #3
OK - Jeg misforstod blot...
Avatar billede tex1 Nybegynder
30. november 2000 - 12:36 #4
på ibm pcer kan man læse s/n i bios , man kommer derind ved at trykke F1 under opstart og på de bærbare IBM holder man F1 nede mens man tænder for den
Avatar billede wreck990 Nybegynder
02. december 2000 - 14:39 #5
Stadigvæk
Jeg har dog brug for en kommandolinie utility....
Avatar billede wreck990 Nybegynder
18. januar 2001 - 11:52 #6
Fandt selv løsningen langt om længe.

Opdater MS WMI update til W2K i den NT4 tilrettede version. Der medfølger eksempler på diverse måder at aflæse SN på.