Avatar billede hejole Nybegynder
29. marts 2003 - 18:19 Der er 1 løsning

RAID Kort + Win 2000 installation

Hvad gør jeg galt?
Jeg kører med 2*80GB Maxtor Plus 9 i RAID(1) og et Adaptec ATA 1200A RAID-kort.

Her er hvad jeg gør og det deraf følgende resultat:

1. Booter fra Win2kPro CD (Slipstreamet med SP3)
2. Trykker F6
3. Indsætter diskette med driver, vælger den, og trykker Enter
4. Setup finder mine harddiske og kopierer filerne til installationen over på HD.
5. Maskinen genstarter, og ved boot får jeg flg. meddelelse:
"Windows 2000 could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware. Please check the Windows 2000(TM) docu... etc."

Indtil videre synes jeg at have fundet ud af at det er fordi den laver fejl i boot.ini.
Spørgsmålet er så både, hvorfor laver den fejl i boot.ini, og hvordan kommer jeg til at kunne redigere boot.ini?
Kan jeg bruge Recovery console til at redigere boot.ini?
Avatar billede hejole Nybegynder
29. marts 2003 - 19:15 #1
Jeg fandt selv ud af det. :-)

Start med recovery console:
set AllowRemovableMedia = true
copy boot.ini a:\boot.ini

Rediger boot.inifra disketten på en anden pc til flg.
[boot loader]
timeout=20
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Windows 2000" /fastdetect
Gem fil
kopier tilbage på installations pc: copy a:\boot.ini c:\boot.ini

Genstart