Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 16:49 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Mail fejl

Hvad gør jeg forkert? Jeg får denne fejl meddelese når jeg prøver at tilføje en e-konti i outlook?

http://www.danskweb.dk/fejl.bmp
Avatar billede mortrr Praktikant
29. marts 2003 - 16:53 #1
Det server-navn du skriver som pop3-server er sansynligvis forkert.
Eller din computer får ikke lov at forbinde til den.
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 17:06 #2
Hvad kan det skyldes? Er det hostet der er noget galt med? Jeg skriver som min udbyder siger jeg skal?
Avatar billede mortrr Praktikant
29. marts 2003 - 17:14 #3
Det kan det godt være.
Hvilken server er det?

Hvis du starter et command-prompt
start - kør - cmd
eller command i win9x/ME
så kan du forbinde til pop3 serveren med
telnet servernavn 110
Den skal svare tilbage med +OK og servernavn eller lignende.
(skriv quit for at komme ud af telnet-sessionen)

Hvis den ikke gør, så er det hosten der er noget galt med.
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 17:18 #4
Jeg er hosted hos Web10

telnet servernavn 110

Hvad skal jeg ændre her for at den kommer til at "passe" til mig? 8
Avatar billede mortrr Praktikant
29. marts 2003 - 17:28 #5
Den pop3 server de har givet dig.
Fx pop3.web10.dk

telnet pop3.web10.dk 110
Avatar billede mortrr Praktikant
29. marts 2003 - 17:28 #6
Og den svarer forøvrigt fint.
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 17:33 #7
men når så jeg skrive pop3.danskweb(mit domæne).dk så svare den: "Der kunne ikke oprettes forbinelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede det"
Avatar billede mortrr Praktikant
29. marts 2003 - 17:40 #8
Det kører ikke nogen pop3 på den server.
Er du sikker på de har bedt dig om at bruge den?

Det er forøvrigt den samme server som fx www.danskweb.dk, da du har et såkaldt *-dns. Alt peger på samme server.
Prøv fx at skrive peter.danskweb.dk i din browser. Så kommer du ind på samme webserver som jeres site ligger på. (du får bare ikke fat i jeres site, da host-navnet peter ikke er konfigureret på serveren)
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 17:42 #9
Det er noget sludder jeg siger.. Jeg får oplyst fra mit host at det er dette jeg skal bruge til pop3 mail.danskweb.dk og den virker fint.. Kan altså ikke helt overskue hvad der er galt
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 17:43 #10
Avatar billede mortrr Praktikant
29. marts 2003 - 17:47 #11
Du siger at mail.danskweb.dk virker fint.
Er det med telnet eller har du fået outlook til at virke?
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 17:51 #12
Det er med telnet, outlook virker stadig ikke :(
Avatar billede mortrr Praktikant
29. marts 2003 - 18:06 #13
Har du noget antivirus (pc-cillin fx) installeret?
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 18:13 #14
Nej overhoved ikke, hverken antivirus eller firewall instaleret
Avatar billede mortrr Praktikant
29. marts 2003 - 18:20 #15
Hvis det er en normal outlook, så prøv lige en "Detect and repair" (i hjælpe menuen - ved ikke hvad den hedder på dansk). Du skal muligvis bruge en cd.

Men ellers lyder det som en banal stavefejl eller lignende.
Jeg har aldrig været ude for at outlook laver den slags, hvis pop3-serveren virker. (og jeg har efterhånden været involveret i en hel del outlook problematikker)

Det var måske også en ide at scanne for virus fx på http://housecall.antivirus.com
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 18:22 #16
Jeg må prøve videre.. :) Har også lige skrevet til min hoster, det kan være de kan hjælpe! Du får point'ne for et ihærdigt forsøg :0)
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 18:24 #17
Hvis du lige vil lave et "svar" :)
Avatar billede mortrr Praktikant
29. marts 2003 - 18:28 #18
Tja - det er jo op til dig.
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
29. marts 2003 - 18:36 #19
Ja men håber sq da du synes det er okay!
Avatar billede johnpeglau Nybegynder
23. august 2004 - 10:40 #20
Har også haft et problem med at serveren ikke kunne nås. (Kan desværre ikke se den omtalte fejl mere). Vi prøvede alt, men intet virkede før vi forbandt modemmet med pc'eren med et USB kabel i stedet for. Så gik vi lige igennem, og da vi fik et nyt modem af TDC virkede det også fint med det andet kabel. Ifølge TDC skulle der ikke være noget galt med modemmet for vi kunne jo surfe på nettet. Vi kunne bare ikke pinge mailserveren. Men det var alligevel modemmet
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
23. august 2004 - 14:28 #21
Den omtalte fejl fra dengang, var fordi jeg ikke havde skrevet mit brugernavn forkert :) Havde glemt @domæne efter navnet.