Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
29. marts 2003 - 16:03 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

vurder mit site

http://www.myserver.lir.dk/mamster.dk/grunddesign.php

konstruktiv kritik af ovenstående url :)

linkene er ikke lavet eller noed, jeg skal bare vide om det er værd at arbejde videre på eller om jeg kan slette det med det samme

(der kommer et logo i toppen, som kommer til at fylde tomrummet, men er ikke den store grafikere, så skal lige bruge lidt tid!)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
29. marts 2003 - 16:44 #1
okay, er den så grim at folk tør når de ser den sårn de ikke kan skrive noed?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
29. marts 2003 - 16:45 #2
dør even
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
29. marts 2003 - 17:26 #3
Jeg tør godt

Jeg vil foreslå at du laver så der er luft hele vejen rundt om siden især oppe i toppen

Din menu virker lidt kedeligt en mouse over en anden font kunne peppe den lidt op.

Farverne passer godt sammen. og designet er udemærket og overskuligt, det er trodst alt også gennemprøvet :)

Siden mangler lidt grafik så tror jeg den vil virke mere spændende.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. marts 2003 - 17:28 #4
Siden er ikke direkte grim, men jeg synes heller ikke at den er særlig spændende.
Den er meget traditionel, enkel og overskuelig, hvilket er nogle rigtig gode ting, men du skal skabe noget liv på din side, brug nogle flere grafiske elementer (billeder etc).
Så synes jeg heller ikke at dine farver spiller så godt sammen i hvertfald ikke den grå og den blå farve. Brug evt. www.colorschemer.com/online/ til at finde noget bedre.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. marts 2003 - 17:30 #5
Lige et tip: Sørg for at der ikke kommer scroll!

Det kan ikke altid lade sig gøre, men det kan meget let fjernes på din side.
Avatar billede splash Nybegynder
29. marts 2003 - 17:37 #6
Hej her kommer lige lidt kritik,
da jeg kan forstå at det er det du søger!

hmm, dit layout, som jeg vælger at kalde det, springer ikke ligefrem i øjnene på én!

Stavekontrol af et site er altid en god ide, der er en forskel på om man chatter eller laver et site!

HAr du været meget på denne side: www.eksperten.dk (spøg) den ligner lige rigeligt.

Det var bare min mening og ikke en dolkning :-)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
29. marts 2003 - 17:42 #7
hvis jeg bytter rundt på farven i bunden og menuen ville det så passe bedre angående farven?
teksten er ikke noget jeg skal bruge til noget, bare for at gøre siden "stor" altså således man kan se den sammen med noget tekst og ikke bare en hvid plamage...

Hvor mener I jeg skal lave noed grafik? og ja, vil godt ha en mouseover-effekt på menuen, men jeg ved ikke hvordan man laver det?? hvilken farve vil i foreslå til teksten i menuen?

hvad mener du med at der ikke skal komme scroll på siden?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
29. marts 2003 - 17:44 #8
og jah, har siddet meget på eksperten, så har nok hentet en del inspiration (indirekte) fra den... :D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. marts 2003 - 21:40 #9
elskermad.dk >> Nej jeg synes simpelthen at du skal finde nogle helt andre farver, der passer bedre sammen.

Læg nogle billeder ind på siden, så den liver lidt op.

Når jeg går ind på din side, er der ude i højreside en scrollbar, og det synes jeg er lidt en skam at der kommer, da du sagtens kan undgå det.
Avatar billede 12tri Nybegynder
29. marts 2003 - 22:20 #10
Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre webbrowserindstillingerne.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Klik på knappen  Opdater, eller prøv igen senere.

Hvis du har skrevet sidens adresse i adresselinjen, skal du kontrollere, at adressen er stavet korrekt.

Hvis du vil kontrollere forbindelsesindstillingerne, skal du klikke på menuen Funktioner og derefter klikke på Internetindstillinger. Klik under fanen Internetforbindelse på Indstillinger. Indstillingerne skal svare til dem, der er leveret af administratoren af lokalnetværket (LAN) eller Internetudbyderen.
Hvis netværksadministratoren har aktiveret det, kan Microsoft Windows undersøge netværket og automatisk opdage indstillingerne for netværksforbindelsen.
Hvis du vil have Windows til at prøve at finde dem, skal du
klikke på  Registrer netværksindstillinger
Nogle websteder kræver 128-bit forbindelsessikkerhed. Klik i menuen Hjælp, og klik derefter på Om Internet Explorer for at afgøre, hvilken sikkerhed du har installeret.
Hvis du prøver at nå et sikkert websted, skal du sørge for, at dine sikkerhedsindstillinger understøtter det. Klik på menuen Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger. Rul ned til sektionen Sikkerhed under fanen Avanceret, og kontroller indstillingerne for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0 og PCT 1.0.
Klik på knappen  Tilbage for at prøve et andet hyperlink.

Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl
Internet Explorer
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. marts 2003 - 00:04 #11
12tri, pga den kører på min egen comp, og den har lige været slukket et stykke tid, og bliver det igen her meget snart! :D

ehmn, det med scrollbaren... kan man flytte op og ned på siden?? for det kan man ikk ved mig!! hvilken browser har du?
Avatar billede anne_mette Nybegynder
30. marts 2003 - 08:50 #12
På overskriften synes jeg, du skal tage skyggen væk af fonten og erstatten den med en sort streg om hvert hvert bogstav. Det tror jeg vil harmonere bedre med det øvrige layout.
Avatar billede anne_mette Nybegynder
30. marts 2003 - 08:51 #13
Jeg har forresten også en scroll bar - og jeg bruger Explorer.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. marts 2003 - 09:55 #14
elskermad.dk >> Internet Explorer 6.0 sp1 1024*768 og kører med googlebar
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. marts 2003 - 10:54 #15
www.myserver.lir.dk/mamster.jpg screenshot af hvordan det ser ud ved mig, jeg har ingen aktiv scrollbar?

i snakker om der skal grafik ind, hvor vil i have det? og hvad skal det være for noget?
Avatar billede larz Nybegynder
30. marts 2003 - 11:00 #16
elskermad.dk>>  nu kører du også med 1280*1024, måske skulle du lave siden til en lidt mindre opløsning
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. marts 2003 - 11:05 #17
anne_mette: har prøvet at ændre overskriften.. hvad sys du?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. marts 2003 - 11:07 #18
okay, det kan jeg godt se nu når jeg har ændret min opløsning!
prøver li at lave det om
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. marts 2003 - 11:12 #19
elskermad.dk >> Reelt betyder det jo intet at der ikke er scrollbar hos dig, det er jo din brugere der er vigtige. Og pt er jeg bruger af siden, og jeg har scrollbar, og det er der ikke behov for.
Se her: www.bokaj.dk/eksperten/elskermad.jpg
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. marts 2003 - 11:14 #20
Det hjalp, nu er der ikke scroll.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. marts 2003 - 11:20 #21
nej, jeg håber scroll er væk, ned til 1024*768, vil det være smart at kunne gå endnu længere ned? og er det kun på forsiden i ikke vil have scroll, for der vil jo på nogen sider komme mere tekst end der kan vises på en side...

nu er "bunden" ikke helt nede i bunden, men sidder oppe på siden... er det ligegyldigt, eller skal jeg forsøge at få den i bund?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. marts 2003 - 11:23 #22
elskermad.dk >> Som jeg skrev kan du ikke fuldstændig undgå scroll, men især på forsiden synes jeg det er meget vigtigt at der ikke er det, især når man sagtens kan undgå det, som på din side.'

Det ser fint ud nu, og du behøver ikke at fjerne mere.
Synes du skal forsøge at få det ned i bunden, men hvis ikke du kan det gør det ikke noget at den er placeret hvor den er nu.