Avatar billede gregersp Nybegynder
29. marts 2003 - 15:36 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvordan krypteres PHP-kildekode?

Jeg er ikke interesseret i, at administratoren på mit webhotel kan læse min php-kode. Er der en måde (udover den hammerdyre Zend), at gøre sin php-kode ulæselig for andre?
Avatar billede leif Seniormester
29. marts 2003 - 15:39 #1
Hvad er så hemmeligt i din kildekode ???
Avatar billede gregersp Nybegynder
29. marts 2003 - 15:40 #2
Det er i forbindelse med en god idé, som jeg gerne selv vil beholde :-)
Avatar billede skirkdk Nybegynder
29. marts 2003 - 15:41 #3
Så vidt jeg ved så må webhotel udbyderen slet ikke læse/redigere/ se dit materiale/filer direkte fra serveren, da det kan være konfidentielt ..

Men chanceerne for at de gør det er også minimale, der er måske 30.000 forskellige mapper på et webhotel, og hvorfor så lige vælge dit ? :)

Men anyway...
Avatar billede skirkdk Nybegynder
29. marts 2003 - 15:41 #4
Man må ikek se dine filer med mindre at du selv har publiseret dem, /linket til dem, el lign ..
Avatar billede gregersp Nybegynder
29. marts 2003 - 15:43 #5
Det kunne jo være, at idéen er så god, at visse udbydere ville lade lov være lov og så kigge alligevel.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. marts 2003 - 15:45 #6
Egen server, egen linie. Så er du da sikret på den måde.
Avatar billede gregersp Nybegynder
29. marts 2003 - 15:48 #7
Er overvejet, men det er et krav fra en kunde, at det skal ligge på en specifik server.
Avatar billede lauer Nybegynder
29. marts 2003 - 15:49 #8
Hvis du udvikler for en kunde, og du får penge for det, så køber kunden vel ret til alt din kode, og så er det vel også deres valg om andre må kunne se det, og hvor det skal ligge.
Avatar billede gregersp Nybegynder
29. marts 2003 - 15:50 #9
Nej, der købes en licens til produktet. (Du har jo (muligvis) købt windows, så har du vel adgang til kildekoden?)
Avatar billede lauer Nybegynder
29. marts 2003 - 15:52 #10
hvis det er en licens, skal det vel stadig ligge på en server som du godkender. Du kan jo ikke "compile" phpkode, lige som du gør med windows-kildekode.
Avatar billede fangel Nybegynder
29. marts 2003 - 15:57 #11
køb det her prog... det kan...

http://zend.com/store/products/zend-encoder.php

Morten
Avatar billede lauer Nybegynder
29. marts 2003 - 15:58 #12
Hmm, du skal vist lære at læse lidt, dea_pq.
Han skriver netop at han ikke vil købe zend.
Avatar billede fangel Nybegynder
29. marts 2003 - 16:00 #13
hvasa... det har du ret i... så tror jeg ik' der er andre mulighedder..

Morten
Avatar billede gregersp Nybegynder
29. marts 2003 - 16:03 #14
machomann> Det Zend gør er jo netop at compile php-koden til binærkode.
Men 7K er ikke lige i mit budget i øjeblikket. Og det er et must for kunden at produktet skal ligge på denne server, hvor sys-admin kunne have særdeles stor interesse i at kende vores idé og kode.

Men men men: er der nogen, der kender et alternativ til Zend Encoder (eller andre måder at gøre koden ulæselig på).
Avatar billede fangel Nybegynder
29. marts 2003 - 16:06 #15
(kan sagtens lave den ulæselig, men så virker den ik')

nej, der står Zend har været de førende inden for den branche siden 2000, hvis man skal føre så må der være nogle andre... så bare søg lidt på nettet...

Morten
Avatar billede staf Nybegynder
29. marts 2003 - 16:09 #16
Alternativt kunne du kopier hele koden, gemme den på din egen maskine (til hvis/når du skal redigere og opdatere i koden).
Den kode du ligger op på webhotellet, kan du jo så rode totalt rundt. Tabulere den til ukendelighed. Evt. sætte en masse irelevante kommentarer ind hist og her...!
Alternativ løsning! ja, men det vil uden tvivl sætte "lureren" ude af stand til at overskue din kode :) Og du har selvfølgelig stadig en læselig version på din egen maskine, hvor du foretager dine ændringer inden du igen oploader en ny (rodet) version...!
Avatar billede fangel Nybegynder
29. marts 2003 - 16:10 #17
jeg fandt dette på sourceforge... men ved ikke hvor aktuelt det er...

http://pbc.sourceforge.net/ eller http://sourceforge.net/project/pbc/

Morten
Avatar billede gregersp Nybegynder
29. marts 2003 - 16:10 #18
Har kigget lidt på google, men der har ikke været noget godt endnu. Jeg tænkte, at nogen her måske havde haft erfaring med et program...
Avatar billede lauer Nybegynder
29. marts 2003 - 16:11 #19
der findes i dag mange programmer, og jeg tror faktisk næste alle editore, har indbygget funktion som stiller kode flot op.
Avatar billede fangel Nybegynder
29. marts 2003 - 16:14 #20
(er show_source(); ikke også ligeglad med hvordan filen er stillet op?)
Avatar billede gregersp Nybegynder
30. marts 2003 - 12:29 #21
staf> Som mahomann og dea_pq skriver er der mange måder at omgå dette på.
Avatar billede staf Nybegynder
30. marts 2003 - 13:15 #22
Jep OK! tænkte jeg ikke lige over :)
Avatar billede gregersp Nybegynder
30. marts 2003 - 14:21 #23
Nej, har også selv overvejet det kort, men fandt ud af at det slet ikke var besværet værd. :-(
Avatar billede andy Nybegynder
30. marts 2003 - 14:36 #24