Avatar billede thomas621 Nybegynder
29. marts 2003 - 00:27 Der er 19 kommentarer

driver til geforce 4 mx440 til xp cpu "fryser"

hej håber der er nogle der kan hjælpe mig. jeg har en 1600mhz p4. med asus motherboard p4s333 og mit grafik kort er et Geforce 4 Mx440 se. når jeg spiller spil fryser min computer ca 1-2min inde i spillet og det gælder alle spil. de drivere jeg har prøvet er Nvidias. jeg har prøvet alle tilgængelige. jeg har en gammel driver der virkede til mit gamle grafikkort Geforce2 gts pro. den hedder XP_15_40. men den understøtter ikke Nview og i det hele taget ikke Geforce 4. det skal lige siges at jeg havde samme problem med Geforce2 kortet det kunne kun køre med XP_15_40 driveren. håber der er en eller anden klog mand/dame der har løsningen på problemet. på forhånd tak. hilsen Thomas.
Avatar billede thomas621 Nybegynder
29. marts 2003 - 00:29 #1
hej igen glemte at skrive at mit styresystem er XPpro
Avatar billede kenp Novice
29. marts 2003 - 00:32 #2
hvad med de alm. drivere som er i XP har du prøvet at bruge dem?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
29. marts 2003 - 02:10 #3
Hmmm... Kan skyldes en ustabil PSU eller defekte RAM, hvis jeg ikke tager meget fejl - prøv at låne en anden RAM-blok fra en eller anden.

Kan du ikke lige smide en liste herind med al din hardware? Alt lige fra bundkort til PSU
Avatar billede monzter Nybegynder
29. marts 2003 - 11:48 #4
Har du prøvet med de nyeste detonator drivere?
http://www.overclocking.dk/download.asp?mode=show&id=186
Avatar billede thomas621 Nybegynder
29. marts 2003 - 22:40 #5
Hej igen. jeg har prøvet at bruge nogle andre ram. liste motherboard P4s333 asus harddisk 60g maxtor ram 2gange 256ddr pc2100 strømforsyning ved ikke hvad mærke 300w den er helt ny og problemet er der stadig. brænder liteon.ps jeg har prøvet windows driver virer heller ikke.jeg har tilgængæld prøvet Detonator 43.45. der kunne jeg spille meget længe den gik faktisk ikke ned for mig men da jeg så ville se film via Nview gik den kold
Avatar billede thomas621 Nybegynder
29. marts 2003 - 22:42 #6
Hej igen. rettelse den gik også ned med detonator 43,45 da jeg spillede det varede bare ca 20 min
Avatar billede thomas621 Nybegynder
29. marts 2003 - 22:46 #7
til Monzter linket duede ikk ved ikke hvorfor der stod bare at siden kan ikke vises da jeg prøvede at downloade driveren
Avatar billede monzter Nybegynder
29. marts 2003 - 23:08 #8
Prøv det her, jeg mener at de har de nyeste, de har godt nok ikke 43.45, men der er lidt at vælge imellem...
http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm
Avatar billede thomas621 Nybegynder
29. marts 2003 - 23:13 #9
tak det prøver jeg lige jeg fandt 28.32 på nvidia den duede slet ikke jeg kunne dårligt nok nå at starte spillet op sof2.
Avatar billede isojumper Nybegynder
30. marts 2003 - 17:58 #10
Har du indstillet din BIOS til dit grafikkort? Primary vga = agp, Plug and play OS = yes, og desuden opdateret din agp-port med de nyeste drivers ?
Avatar billede isojumper Nybegynder
30. marts 2003 - 18:30 #11
Prøv de nyeste agp-drivere her : http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4S333
Muligvis kan en bios-opdatering ellers løse problemet(findes på samme side).
Avatar billede isojumper Nybegynder
30. marts 2003 - 18:37 #12
Hvis ikke den ellers suveræne 41.09 - driver virker, bør du forsøge een af mine ovenstående muligheder.
Avatar billede isojumper Nybegynder
30. marts 2003 - 18:49 #13
Undskyld, men jeg er gået over til et Radeon 9700 Pro for 2 måneder siden. Jeg har efter et hurtigt check nu set, at den tidligere suveræne gf/tnt-driver 41.09 nu er udgået fra listen. Dog burde den stadig fungere perfekt, hvis du faldt over den.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
31. marts 2003 - 19:04 #14
M.h.t. "Plug&Play", så kan du også prøve at slå det fra, hvis det allerede er aktiveret - det kan også skabe problemet :o)
Avatar billede thomas621 Nybegynder
31. marts 2003 - 22:02 #15
Hej igen og tak for svarene. der er tilsyneladende ikke noget der vil virke. ting jeg har gjort. bios update. agp driver update. mht. at sætte min bios op til grafikkortet må jeg nok indrømme at det er jeg ikke for stiv i jeg har prøvet at slå plug and play fra virkede desværre ikke jeg er nu ved at hente 41.09 jeg fandt den på en norsk side http://no.gamereactor.net/downloads/getfile.asp?ID=2427
prøver lige dette og vender så tilbage.
ps. skal bios sættes op som beskrevet oppe i din første besked.
Avatar billede mogenz Nybegynder
25. april 2003 - 14:59 #16
...kan man få at vide om du har fået løst problemet...jeg oplever det samme, og er efterhånden helt på bar bund:(
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. april 2003 - 15:54 #17
Er problemet der også, hvis i spiller i en lavere grafikkvalitet?
Avatar billede thomas126 Nybegynder
27. april 2003 - 13:28 #18
hej. igen ja problemet er løst jeg kører med nvidia driveren 41,09. og det virker fint men jeg har fundet ud af at det ikke er driveren der er problemet. det er når jeg har sat kortet op til at køre nview altså på begge skærme det går galt. så når jeg nu skal spille sætter jeg den bare tilbage til standard dualview altså ikke klon og så trækker jeg stikket ud af grafikkortet til fjernsynet. det ved jeg ikke om er nødvendigt men jeg gør det alligevelle. har virket perfekt siden. jeg vil gerne høre om det løser jeres problem. ps til tobias28. grafikkvaliteten spillede ingen rolle for mig den gik stadig ned. men nu virker det jubii :-)
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. juni 2003 - 16:38 #19
jaaa....så mangler vi bare at få lukket!!