Avatar billede tr_kr Nybegynder
28. marts 2003 - 20:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tabeller i Adobe Golive 4

Jeg er ved at lave en hjemmeside, som skal bygges op i tabeller, programmet er adobe golive 4, mit problem er, at hver gang jeg ændre størelsen på en celle, bliver der ændret på en helt masse andre celler eller tabelstørelsen, selv om det umiddelbart ikke ser ud til der er grund til det.
Det skal lige siges at jeg er nybegynder når det kommer til tabelopbyggede hjemmesider.
Avatar billede spe Nybegynder
28. marts 2003 - 20:28 #1
Alle celler der ligger i samme vandrette række vil altid blive lige høje
Alle celler der ligger i samme lodrette kolone vil altid blive lige bredde
Har du brug for celler der er forskellig bredde kunne det være du skulle lave dit design af tabelen så du kan flette en eller flere celler. Altså bruge en rowspan eller colspan på 2 eller 3.

Hvis din tabel ændre størrelse kan det være fordi du har sat alle rækker og koloner til at arbejde i absolutte tal. Det kan være en god idé at sætte den yderste kolone og nederste række til auto størrelse.
Avatar billede tr_kr Nybegynder
28. marts 2003 - 20:32 #2
Jeg har prøvet at bruge rowspan og col span, og der er også altid en række og kolonne der står til auto.
Hvordan ændre man på det der med absolutte tal, og hvad betyder det?
Avatar billede tr_kr Nybegynder
28. marts 2003 - 21:02 #3
Glem det med de absolutte tal, det var bare mig det ikke lige var så hurtig i opfattelsen, men jeg kan stadig ikke få det til at fungere
Avatar billede casperc Nybegynder
07. maj 2003 - 17:31 #4
Rowspan og Colspan kan godt drille lidt nogen gange. Jeg er gået over til at putte tabeller ind i tabeller istedet for. På den måde har jeg meget mere styr over hvordan tabellerne opfører sig.