Avatar billede priestie Nybegynder
28. marts 2003 - 15:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MPEG-2 til DivX 5.0.3

Jeg har anskaffet mig et Leadtek WinFast 2000XP TV/capturekort, og er igang med at overspille alt vores hjemmevideo til DivX.
Når jeg capture video, kan det fint lade sig gøre i 720x576 i MPEG-2 10000kbps. Jeg er MEGA tilfreds med produktet.

Mit problem kommer når jeg skal have det konverteret fra MPEG2 til DivX. Jeg bruger DivX pro 5.0.3 codec, da jeg synes den giver langt det bedste resultat.
Jeg har prøvet med disse programmer: Ulead VideoStudio 6, Pinacle Studio 8, Adobe Premiere, FlaskMPEG, MPG2AVI.

Enten hakker avi-filen vildt meget, eller også hakker lyden (hvis der overhovedet er nogen lyd). Der er også det klassiske synkroniseringsproblem.
Hvorfor kan det ikke lade sig gøre?
Det er da nogle udmærkede programmer jeg bruger - eller?!

Er det måske formatet fra captureprogrammet den er gal med. Det kunne jeg nu dårligt forestille mig.

Hvis jeg prøver at konvertere en mindre fil (10MB), kan det af og til godt lade sig gøre i Ulead og FlaskMPG, men hvis filen bliver stor (700MB), går det galt.
Pinacle vil i det hele taget ikke render filen med DivX5. Melder blot fejl, uden at forklarer hvad og hvorfor.

Nogle forslag, eller alternativer til DivX5 ?

Jeg kører W2K. 1600XP 256DDR.

På forhånd tak
priestie
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 20:52 #1
Prøv at hente VirtualDub her: http://prdownloads.sourceforge.net/virtualdub/VirtualDub-1.5.1.zip?use_mirror=cesnet

og se om du kan åbne din fil i den
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 20:57 #2
File >> Open video file
Video >> Compression >> (Her vælger du DivX) (Configure)
Video >> Normal recompress eller Normal compression (hvis du skal bruge filtre)
Audio >> Full processing mode
Audio >> Compression >>(Her vælger du hvilket audio codec du vil bruge f.eks. mp3)
File >> Save as AVI

og så skulle det spille.

Der findes også massere om emnet på www.dvdrhelp.com eller www.doom9.org
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 21:03 #3
Et alternativ til DivX kunne være Xvid.
Det er mindst lige så godt, og det bedste er, at det er gratis (Open Source)
Du kan hente det her:
http://www.divx-digest.com/software/xvid.html
Avatar billede priestie Nybegynder
28. marts 2003 - 21:50 #4
VirtualDub kan ikke håndtere MPEG-2 (har jeg læst mig til her på Eksperten).
Jeg tjekker lige Xvid + hjemmesider angivet.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 10:20 #5
sorry - var ikke lige vågen. Der findes en ver. af VirtualDub der understøtter mpeg-2. (VirtualDub-MPEG2 v1.5.1)
hent den her: http://peque.homeftp.org/~dext/stuff/virtualdub-151-mpeg2-ac3.zip

Så skulle det kunne lade sig gøre. Ovenstående mini guide, er absolut kun en "lyn" guide. For det perfekte resultat, vil jeg anbefale at kigge lidt på ovenstående links.
Avatar billede priestie Nybegynder
29. marts 2003 - 13:30 #6
Har selv fundet det via et af dine links, så værsgo.... 60 points.
Nu spiller det bare.... næsten!
Jeg har nu det prøblem at lyden er super når jeg afspiller videofilen på min egen PC'er, men på min kærestes.... der er lyden ude af synch.
Hvad er det lige der sker her????
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 14:06 #7
Er du sikker på at hun har de rigtige codecs installeret ??
..og forresten - tak for point
Avatar billede priestie Nybegynder
30. marts 2003 - 23:37 #8
DivX5.x.x skulle jo være bagudkompatibel, og lyden er streamet med mp3, men der kan måske være forskellige udgaver af mp3 codec'et !?