Avatar billede mathiash Nybegynder
28. marts 2003 - 15:19 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Pc fryser fryser. HJÆLP!!!

Hej.

Jeg har et MEGET STORT problem, jeg kan ikke engang have outlook express og et browser vindue åbnet uden at den fryser, så jeg er nød til at genstarte.

Jeg har sat ALLE MINE points på højkant, fordi jeg vil af med dette problem.

HJÆLP!!!!!!!!!!!!!

//Mathias

Ps. fortsættelse af http://www.eksperten.dk/spm/318086
Avatar billede fromsej Praktikant
28. marts 2003 - 15:24 #1
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
Prøv det først:
Avatar billede halifax Nybegynder
28. marts 2003 - 15:25 #2
En ca. to måneder gammel pc......

Hvorfor indleverer du den ikke til forhandleren på reklamationsretten/garantien??
Dødens pølse at sidde med så massive probs på en ny comp.
Avatar billede bat1234 Juniormester
28. marts 2003 - 15:25 #3
Det mest sandsynlige er at du trænger til at opdatere din BIOS. Jeg havde samme problem, og efter opdatering af BIOS'en var det helt væk.

Hvis det ikke er det er det sikkert dine ram. Prøv at flytte dem rundt i de forskellige slots og se om det hjælper.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. marts 2003 - 15:27 #4
Jeg tror du skal følge rådet fra Halifax, det kan ikke passe du skal sidde med de problemer på en 2 måneder gammel PC.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. marts 2003 - 15:28 #5
Du skal heller ikke give alle dine points væk på det her.
60 point er mere end rigeligt.*S*
Avatar billede helleh1 Nybegynder
28. marts 2003 - 16:02 #6
smid den til bage som halifax siger, det kan ikke være dit problem at opdater bios og begynder du på det er garantien væk på dit bundkort, det har jeg bitter erfaret
Avatar billede real_icebear Nybegynder
28. marts 2003 - 17:18 #7
Hmmm.... Min pc lavede samme nummer, grunden var at harddisken var dårlig og brændte af til sidst...
Avatar billede mathiash Nybegynder
29. marts 2003 - 11:27 #8
Jeg har også lige fået at vide at det måske kan være pga. hraddisken. det er en seagate og den må vist ikke blive mere en 55 grader varm (celsius).
Avatar billede mathiash Nybegynder
29. marts 2003 - 11:28 #9
Nu er det lidt længere tid siden, jeg købte den sidst i november sidste år (år 2002)
Avatar billede halifax Nybegynder
29. marts 2003 - 15:30 #10
Så er det på tide at reklamere  -  inden 6 måneder.
Læs her om reklamationsret og især det sidste punkt om "Formodningsregel" som gælder de første 6 måneder efter købet.
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/reklamationsret/
Kon igang - inden det er for sent.
Avatar billede pine Nybegynder
30. marts 2003 - 03:50 #11
Her er lige 2 muligheder at prøve.
1) Lån en anden RAM-blok af en kammerat. XP kan være meget RAM-kritisk. Nogle maskiner, der kører glimrende på 98, står helt af med XP.
2) Dette er nok den mest sandsynlige og mest besværlige. Jeg tror at din CPU (AMD XP- ligner en sådan ud fra temp.)Bliver for varm. Hvis det er en box-model, hæfter den på køleren med varmeledende compound. Dette bliver hårdt og laver en god kontakt til CPU'en. Men støder man til køleren senere risikerer man at kontakten bliver meget dårlig. Hvis den er monteret med kølepasta, kan det være at det er skilt, og der er kommet en luftboble. Jeg ville rense cpuen og køleren med rensebenzin (ingen ridse-værktøj). Så ville jeg påføre et jævnt negletyndt lag kølepasta på cpu-kernen. Montèr køleren igen. Pas på IKKE at skævbelaste cpuen ved montering, så knækker kernen. Jeg er ret sikker på at dette løser dit problem.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. marts 2003 - 15:16 #12
pine - Dine råd er garanteret velmente og også brugbare i visse situationer.

Men jeg vilbestemt fraråde at gå igang med dit råd under 2)
Hvorfor risikere noget "selvbiks" på en kun 5 mdr. gl. pc?
Avatar billede pine Nybegynder
30. marts 2003 - 16:23 #13
Ja, det er korrekt, hvis maskinen er købt samlet. Men er maskinen købt som løsdele, er dette ikke en fejl, der kan belastes forhandleren.
Avatar billede mathiash Nybegynder
01. april 2003 - 17:17 #14
Den er ikke for varm, jeg klarede det selv, den skulle bare formateres ;-)
Men jeg giver alligevel halifax nogle point for han hjalp mig lidt, jeg ringede til hotline.