Avatar billede javaha Nybegynder
28. marts 2003 - 13:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl 1311 logon servere er ikke tilgængelig

Jeg får følgende fejl "Fejl 1311 logon servere er ikke tilgængelig" når jeg logger mine W2K klienter på min W2K server. Serveren godkender brugerID og Password og brugeren logges på, men der mappes ikke drev, og fejlen opstår når jeg manuelt via en cmd-prompt prøver at mappe drev på serveren ved hjælp af:
net use H: \\servernavn\Data$
Problemet opstår IKKE når jeg logger Win XP klienter på, men logontiden er høj, ca. 1-2 min.
I opsætningen af serveren er alt fulgt til punkt og prikke, også DNS og DHCP.
Håber der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 14:03 #1
Har du sat klienterne til at bruge din egen DNS-Server?
Har du service records, under zonen: dit_domæne? De ser sådan ud, _msdcs, _sites, _tcp, _udp.
Avatar billede javaha Nybegynder
28. marts 2003 - 14:08 #2
Klienterne er opsat med DHCP, og serverens IP er den primære DNS adresse.
Med hensyn til service records er jeg en del i tvivl. Hvordan tjekker jeg det, og hvordan oprettes de i tilfælde at de ikke er. Jeg har fulgt DNS vejledning, men har ikke oprettet de omtalte service records manuelt. Hvis du vil forklare hvordan vil jeg blive super glad og du 100 point rigere.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 14:14 #3
Åbn din DNS konsol. Start ->Programs ->Administrative Tools ->DNS
Klik på + ved din server, klik på + ved Forward Lookup Zones, klik på + ved Zonen: dit_domæne, så skulle de gerne være herunder (_msdcs, _sites, _tcp, _udp).
Avatar billede javaha Nybegynder
28. marts 2003 - 14:20 #4
Der er kun en SOA record, en NS record og en Host record. Hvordan tilføjer jeg de omtalte records?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 15:16 #5
Den nemmeste er at, slette alle zoner, slette DNS-Serveren.
Genstarte maskinen.
Oprette DNS-Serveren.
Oprette en zone for dit_domæne, her skal du vælge Active Directory-integrated.
Kontroler at du har dise zoner:  _msdcs, _sites, _tcp, _udp, under zonen: dit_domæne.

Hvis det ikke lykedes første gang, så prøv igen.
Avatar billede javaha Nybegynder
28. marts 2003 - 15:59 #6
Det hjalp, tusind tak! Hvordan sætter jeg point over til dig, har ikke prøvet det før?

javaha
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 16:10 #7
Det var godt du fik det til at virke.
:-)
Avatar billede javaha Nybegynder
28. marts 2003 - 16:12 #8
du skulle gerne have fået point nu, ok?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 16:17 #9
Ja, jeg har fået piont, tak for det. Point er dog ikke så vigtige for mig, jeg har rigeligt. Derimod er jeg for at kunne hjælpe.