Avatar billede jbl1 Nybegynder
28. marts 2003 - 13:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min computer starter op og lukker ned igen efter 4-5 sek.

Hej. jeg har et alvorligt problem. Min anden pc starter med award boot skærmen som normalt. når den skal til at loade windows, slukker den ned og starter forfra med boot up billedet. Jeg har tjekket bios indstillinger, og den booter fra harddisk. Har prøvet alle andre indstillinger også.
Den vil heller ikke starte op i fejlsikret tilstand. Når jeg vælger fejlsikret tilstand, starter den med at loade info ind, men starter så forfra igen, somom jeg har trykket på en evt. reset knap. Jeg har åbnet kabinettet og chekket om der er en løs forbindelse af alle ide,kabler, ned til harddisk og bundkort.
Hvad er der galt....? Defekt Harddisk, ram, eller er der nogen der har nogle gode ideer.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. marts 2003 - 13:47 #1
Det KUNNE være en fysisk ram fejl. Men jeg hælder nu mest til det er windows installationen der har et problem.

Hvad sker der hvis du booter på en win98 bootdiskette?

Lykkes det, så prøv med commandoen "win" fra prompten.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2003 - 13:50 #2
Prøv eventuelt, hvis det er en fejl der opstår typisk både 2. og 3. gang, at se i BIOS om temperatur indstillingerne/sikringen er for lav. Den må gerne blive i hvert tilfald 60 celcius. Det var problemet på min lillebrors computer...
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. marts 2003 - 13:52 #3
prøv at resætte bios, jeg tror det er der fejlen ligger.
Avatar billede jbl1 Nybegynder
28. marts 2003 - 13:53 #4
Jeg har prøvet at boote fra 98cd. samme deal.
resætte bios ( default settings) samme deal. Temperaturen er ok.
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
28. marts 2003 - 13:54 #5
Kører blæseren til CPU'en?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. marts 2003 - 14:01 #6
har du brøvet at boote fra diskette som jeg foreslog?

Det er interessant om maskinen kommer op og spille i DOS....

Kan den det, er der en god sansynlighed for at fejlen ligger i windows installationen. Muligvis blot en defekt hardwaredriver.
Avatar billede raffar Juniormester
28. marts 2003 - 14:30 #7
Hvis du opnår at starte op bør du gå ind og deaktivere diverse services der ikke er essentielle for maskinen. Det kan være at en eller anden driver er defekt.
Jeg har selv haft samme problem engang. Jeg fik dog til sidst booted og deaktiveret diverse irrelevante services - Å bingo.. så virkede det igen!
Pc'er er som det andet køn - De er svære at blive kloge på!
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
28. marts 2003 - 14:35 #8
Det lyder smart med Services, men det er lidt svært at slå div. Services fra når den rebotter før Windows loader.
Avatar billede jbl1 Nybegynder
28. marts 2003 - 14:50 #9
jeg har prøvet at boote fra diskette. Der sker det samme. Det er somom nogen tager strømmen og slutter den til igen med det samme.
er det ikke et hardware problem?
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
28. marts 2003 - 14:55 #10
Jeg er 99% sikker på at det er hardware. Du skal igang med blokfejlfinding. F.eks hvis du har flere RAM klodser, så prøv at fjerne dem en ad gangen. Det samme hvis du har mere end en harddisk. Etc. ect.
Fik du checket om køleren til CPU'en kører?
Avatar billede jbl1 Nybegynder
28. marts 2003 - 15:03 #11
Defekt ramblok.tak for hjælpen
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
28. marts 2003 - 15:05 #12
Heldigvis noget nemmere end hvis du skulle igang med at geninstallere Windows.