Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
28. marts 2003 - 11:41 Der er 5 kommentarer

<!--#Include file="?????"-->

jeg har fundet dette menu script på netcoders:
http://www.netcoders.dk/sources.asp?mode=view_source&id=1926&tech_id=1
Det ser rigtig fint ud...men kan man ikke include det, så man ikke skal skrive koden på alle sider?
Hvad skal man lave om på default filen for at den kan includes...og lader det sig overhovedet gøre?
Avatar billede boris Mester
28. marts 2003 - 11:48 #1
<!-- #INCLUDE FILE="default.asp" -->
Hvis du skriver det øverst på en ny side, så henter den indholdet af default.asp, så det bliver en del af den nye side.
Vær lige opmærksom på, at include filer kan være gemt i cachen på serveren, sådan at hvis du ændrer en includefil, bliver serveren ved med at bruge den tidligere udgave indtil du evt. sletter den og genindlæser den.
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2003 - 11:56 #2
jeg har ikke set scriptet - men hvis du bruger <!--#Include file="?????"--> på en asp SKAL det være uden for asp-tags - altså;

%><!--#Include file="?????"--><%
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
28. marts 2003 - 12:01 #3
giver det ikke problemer at der er head kode og include inc fil i default.asp?
Avatar billede boris Mester
28. marts 2003 - 13:06 #4
De ting der allerede er i includefilen skal du ikke skrive på den nye side. De kommer jo med som en del af siden!
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2003 - 16:24 #5
lukketid?