Avatar billede pham Nybegynder
28. marts 2003 - 10:19 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Skrive adgang til anden partion

jeg har en linux partion of en winxp partion. Mit spm er så, når jeg er linux og har mountet min winxp partion, vil jeg gerne have skrive adgang til winxp pationen i stedet for kun at have læse adgang.... hvordan gøre dette???
Avatar billede abpdk Nybegynder
28. marts 2003 - 10:33 #1
Prøv at se dette indlæg (svaret er markeret med grønt):
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Linux/Q_20376068.html
Avatar billede pham Nybegynder
28. marts 2003 - 11:17 #2
det skal lige siges at winxp partionen er af type ntfs
Avatar billede pham Nybegynder
28. marts 2003 - 11:18 #3
--> abpdk

der var ikke noget på siden der virkede!!!
Avatar billede abpdk Nybegynder
28. marts 2003 - 11:53 #4
Nu ved jeg jo ikke lige hvilken Linux du kører (men det gør sikkert ingen forskel), men jeg mener ikke at "NTFS write support" er default, så har du kompileret det ind i kernen?
Avatar billede swiff Nybegynder
28. marts 2003 - 17:52 #5
Der ER support for NTFS i de fleste kerner, det er bare kun aktivt, hvis du selv har aktiveret det, når du har kompileret en kerne. Det kræver dog, at du slår "Prompt for development and/or incomplete code/drivers". Som navnet antyder, er skrivetilgang til ntfs stadig MEGET eksperimentel. Jeg har selv dual boot, men har valgt FAT32 fremfor NTFS, netop pga. af dette problem - jeg skal dæleme ikke have smadret mit filsystem pga. ikke-færdige moduler.
Avatar billede abpdk Nybegynder
28. marts 2003 - 18:09 #6
swiff>> Hvorfor fremhæver du "ER", hvem har sagt at der ikke er!?
Avatar billede swiff Nybegynder
28. marts 2003 - 18:45 #7
apbdk, jeg bekræfter bare dig? Du lød til at være lidt i tvivl om det.
Avatar billede abpdk Nybegynder
28. marts 2003 - 19:11 #8
Ah ok, nej så misforstår du mig. Jeg ved godt at langt de fleste (hvis ikke alle) nyere kerner indholder muligheden, det jeg ikke helt vidste var hvis han nu f.eks. kører den nyeste RedHat med en nyere kerne end min egen (2.4.20) om det allerede var med i default-kernen fra starten. Men ellers tak for bekræftelsen ;)
Avatar billede swiff Nybegynder
29. marts 2003 - 17:41 #9
Hehe - den nyeste redhat kører med 2.4.19, men det er så en anden sag ;)
Avatar billede abpdk Nybegynder
30. marts 2003 - 19:59 #10
pham>> Vil det sige at det virkede med en re-kompilation af kernen?
Avatar billede pham Nybegynder
31. marts 2003 - 12:32 #11
nej jeg gik udfra det var for farligt at skrive til NTFS partion i øjeblikket (venter til NTFS skrivning er testet igennem) så jeg laver den om til fat i stedet!!!