Avatar billede ivanpaaskesen Nybegynder
14. november 2000 - 20:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Død harddisk ??

Det hele startede med at der var bad sectors på harddisken og defrakmenteringsprogrammet startede.
Midt i det hele stoppede det og jeg måtte genstarte computeren.

Herefter tror jeg at jeg blev bedt om at køre scandisk for windows.
Det gjorde jeg og herefter var der en masse sektorer, (specielt sektorer, hvor jeg havde microsoft golf-program liggende) som var dårlige.

Programmet spurgte hver gang om det skulle rette fejlen og hver gang svarede jeg ja.
Endnu en gang stoppede programmet midt i det hele og jeg besluttede mig for at slette den udvidede DOS-partition og formattere harddisken forfra.

Herefter har jeg ikke haft andet end problemer med harddisken.
Jeg kunne godt oprette en ny partition, men hver gang jeg ville formattere den stoppede programmet midt i det hele.
Herefter forsøgte jeg med en format D: og fik den besked, at computeren \'forsøger at genoprette allokeringsområdet\' eller lignende og en tæller gik i gang.
Efter 2-3 timer hvor tælleren nu var nået til 2-3000 stoppede formatteringen.
Herefter har jeg ikke kunnet få kontakt til harddisken overhovedet.
BIOS detekterer den ikke ??
Har du en god idé ???

Ivan
Avatar billede krusell Nybegynder
14. november 2000 - 20:23 #1
Prøv den i forskellige computere og hvis den stadig ikke virker er den måske død.
Hvilken hd er det? Og hvor gammel er den?
Og hvad har du ellers af udstyr i maskinen?

krusell
Avatar billede ivanpaaskesen Nybegynder
14. november 2000 - 20:41 #2
Det er en Western Digital 2 Gb, den er 4 år gammel og jeg har en tilsvarende blot lidt større (8 Gb).
Avatar billede nathan Nybegynder
14. november 2000 - 20:52 #3
Hvis du ikke har gjørt det,(kun hvis du kan få kontakt til HDen)

start forfra,
køre fdisk
slet alle partision
opret primary partison
aktivere den som Dos partison.
formatere den!

Avatar billede ivanpaaskesen Nybegynder
14. november 2000 - 21:05 #4
BIOS detekterer ikke harddisken !!!
Avatar billede kgj05 Nybegynder
14. november 2000 - 21:26 #5
En vigtig ting er:
Tjek at du har den nyeste BIOS version på din pc samt om der er mulighed for at opdatere BIOS på din harddisk.
Hvis det er en SCSI harddisk skal du også tjekke BIOS på din SCSI controller.
Avatar billede nathan Nybegynder
14. november 2000 - 21:53 #6
test harddisken på en anden computer, se om den kan deteketere din HD.
Avatar billede krusell Nybegynder
14. november 2000 - 23:21 #7
nathan> læaser du overhovedet hvad ivenpaaskensen eller jeg har skrevet?

Og hvis den virkede før er det nok ikke bios...
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 00:56 #8
Harddisken er færdig. Jeg har slidt en ligende op på 3 år. Udskift disken, og tjek om samme tilstand opstår. Hvis ikke ja så er det disken, som er helt færdig. Lyder ikke usansynligt.
Avatar billede nathan Nybegynder
15. november 2000 - 13:26 #9
krusell> ja.. jeg læser hvad han skriver, men han kan jo være helt sikker på HD er død, hvis han få bekraftet et eller anden måde ikke\'

/nathan
Avatar billede netbios Nybegynder
15. november 2000 - 15:21 #10
harddisken er død -færdig
Avatar billede ivanpaaskesen Nybegynder
15. november 2000 - 21:15 #11
Jeg har pillet den ud af computeren og vil i nærmeste fremtid prøve at teste den i en anden computer.
Avatar billede krusell Nybegynder
23. november 2000 - 01:21 #12
er den snart testet??
Avatar billede ivanpaaskesen Nybegynder
23. november 2000 - 02:13 #13
Der er jo ikke så mange der gerne vil have en defekt harddisk i deres computer - hvad nu hvis der er virus på den osv.
Så hav lidt tålmodighed !!
Avatar billede krusell Nybegynder
23. november 2000 - 10:21 #14
Ok, sorry...
I\'ll wait :-)
Avatar billede ivanpaaskesen Nybegynder
20. september 2001 - 07:52 #15
jeg fandt aldrig helt ud af, hvad der var galt med disken men det lykkedes mig at få kontakt til den igen og få den reformatteret.