Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2003 - 18:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Resourcen i exe filer

Hej... Jeg vil gerne vide hvordan man kan gemme strings i PE exe filer, og udskifte ikoner osv.

Så vil jeg gerne vide, hvordan man loader dem fra programmet de er gemt i. (ikke fra et andet program, men programmet skal selv loade det :)

Hvordan gør man det?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 14:58 #1
Tror jeg sætter pointene op :)
Avatar billede stoney Nybegynder
28. marts 2003 - 15:00 #2
Hvad er PE exe filer ?

Stoney
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 15:05 #3
De exe filer som delphi compiler, vist... Er ikke rigtigt sikker på det :)
Avatar billede stoney Nybegynder
28. marts 2003 - 15:28 #4
Hvis du mener at gemme ting i resource filer er her
en artikel

http://delphi.about.com/library/weekly/aa021301a.htm

Stoney
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 15:29 #5
Er ikke det jeg skal bruge, jeg skal "gemme" ting i exe filer _som allerde er der_ :)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2003 - 23:57 #6
Flere point.
Jeg tror der er en demo - en resourceeditor i delphi 5.
Hvis der var nogen som ville sende mig den ville jeg blive glad :)
Avatar billede jenzian Nybegynder
29. marts 2003 - 17:13 #7
Hvis det er en virus/patch til et program du vil skrive, så er det ikke så nemt som du tror - hvorfor vil du da ellers have adgang til ressourcerne inde i filen?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2003 - 00:20 #8